Dag mededromers (en diegene welke de droom al leven),
Mijn vriendin en ik hopen ook te emigreren naar St. Maarten. Het liefst zo snel mogelijk.
Ik sta in contact met American Tennis Academy in het Franse Cul de Sac. Mogelijk kan ik daar aan de slag als o.a. instructeur.
Mijn vriendin heeft al een oom en neef op het eiland en kan heel misschien op gesprek bij een van de vele resorts op het eiland. Duimen maar!!
Ik heb echter al een tijdje niks van die man van de Academy gehoord, dus mocht iemand hem kennen, Oliver Becaud, tik m maar ff op de vingers ;)…
Wij zijn ook alvast een beetje op zoek naar mensen die, of de stap ook willen/gaan maken, of die al hebben gemaakt. Voor ervaringen, tips, en uiteraard mogelijke vriendschappen voor als we uiteindelijk de stap maken. We hebben al enkele eerdere reacties van mensen die al bijna vertrekken, hartstikke leuk natuurlijk! Dus schroom niet om met ons jullie verhalen te delen, we horen ze graag!
Wat wil je daar gaan doen als ik vragen mag? En waar zou ik je misschien van kennen uit Purmerend? Zelf tennis ik bij Anonymus al 15 jaar ofzo… Wouter Bijl is me volledige naam, zoek me eventueel ook op Facebook ff op… Lijkt me leuk om contact te houden en voortgang en informatie te delen…
Maar echt leuk zeg! Ik hoor graag van je wat jouw situatie nu is en wat je doelen zijn.
Hoi wat een goeie vooruitzichten heren!
Wij krijgen deze week of volgende week te horen of we voor 2 jaar met ons gezin naar st. maarten te gaan…! Ik word misselijk van de spanningen en ik kan op het internet nergen huur huizen vinden weten jullie wat de vasten lasten ongeveer zijn?
Groetjes Char
De vraag wat de vast lasten zijn is niet simpel te beantwoorden.
Huur ligt eraan wat je wilt. Eenvoudig appartement rond de 1200 dollar. Beetje beter appartement met 3 slaapkamers etc rond de 2000 dollar. Vrijstaande woning in resort en beveiligd met zwembad rond de 3000 dollar.
Zoek op Google naar long term rental SXM en dan vindt je 3/4 makelaars die verhuren ( Antilles Realty b.v. en 20Th Century )
Kosten levensonderhoud. iets duurder dan Nederland. Ligt eraan wat je koopt. Amerikaanse producten zijn goedkoper. Kaas/melk/groente en vlees is aan de prijs. Hou rekening met 15 % gemiddled duurder dan Nederland
Electriciteit. Erg duur in vergelijking met Nederland
benzine : erg goedkoop
Alcohol en sigaretten kosten bijna niets ( 1 euro per pakje )
En zo kan ik wel doorgaan.
Specifieke vragen mogen naar r.milde@gmail.com