emigreren naar rio de janeiro

Hallo,

Ik zou graag willen emigreren naar rio de janeiro, maar het probleem is dat je daar niet zomaar een verblijfsvergunning krijgt.
Ik heb geen eigen bedrijf, geen braziliaanse vrouw en ben niet gepensioneerd… dus nu blijkt het erg moeilijk te zijn om verblijfsvergunning te krijgen.

Misschien dat jullie iets weten van een baan in rio de janeiro die ik via internet kan zoeken? Ik heb niet veel diploma’s, alleen de Havo en de propedeuse van bedrijfseconomie.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt.

Hallo Harry,

Ik heb lang met hetzelfde probleem gezeten, maar uiteindelijk het grote geluk dat ik daar illegaal verbleef ten tijde van de amnestiewet die vorig jaar in werking ging. Daar heb jij niets meer aan, helaas, maar je kunt eventueel proberen om eerst een visum te regelen op basis van werk, studie of vrijwilligerswerk. Als je eenmaal in de molen zit kun je verlengen. Eenmaal daar openen zich vaak andere deuren, wil ik je zeggen dus laat je niet tegenhouden door het feit dat het niet makkelijk is, want alles is mogelijk als je het echt wilt.

Succes, als je vragen hebt,

mail maar.

Elsemiek

Hallo Harry,

Ik ken een Nederlands koppel die een investeringsvisum hebben gekregen.

Ze zijn al een tijdje in Brazilië en hebben nog geen bedrijfje opgericht , maar zijn dit wel van plan.

Ik ken er niet veel van, maar dit vond ik op de site brazilie prikbord

Beste emigratie kandidaten.

Brazilie is een heel mooi land, een land dat veel mensen trekt en na een paar vakanties komt de vraag nog wel eens op of en hoe het mogelijk is te verhuizen.
Dan is er dus een verblijfsvergunning nodig, en een van de weinige mogelijkheden is en was dan het investerings-visum.

Ik heb altijd beweerd dat dit visum niet erg gemakkelijk was, want je moest een BV oprichten, en economische activiteit vertonen, werknemers hebben etc. Dat vond ik tenminste, want ik meende dat dit de bedoeling van de wet was.
Helaas (misschien) was Normativo nr 60 net erg duidelijk op dat punt. De vermelding dat het een “investering” moest betreffen hebben velen anders opgevat: het kon dus ook een bankstorting zijn, of een privee-huis. Kennelijk kreeg men daar dan ook een visum op, en mogelijke problemen na een jaar of 5 (bij verlenging) konden omzeild worden door bijtijds de Brazilianse nationaliteit aan te vragen.

Deze wegen zijn nu afgesloten met een nieuwe Normativo.
(citaat uit een andere bron) :

The new Law is the Law Number 84 published on February 13, 2009 ( Ministério do Trabalho e Previdência — Português (Brasil) IdConteudoNoticia=5025&PalavraChave=imigra%C3%A7%C3%A3o ) and brings many changes to the new investment visa requirements, here are the most relevant:

(i) The amount of investment increased to R$150,000.00 (Brazilian Reais) and money must be put into a productive way which shall create jobs, therefore real estate purchase and bank investments are no longer accepted.

1 The Immigration Council will appreciate the application having in mind the social effects, creation of jobs of such investment, therefore a business plan will have to be provided by the applicant.

2 In case the amount is less than R$150,000.00 the Council, at their discretion, will analyze the application and decide based upon the creation of jobs, amount of investment, region of investment, etc.

3 At the discretion of the Council, the Ministry of Labor may be sent to the corporation that will receive the investment in order to verify the existence of such corporation and the facts described in the business plan.

4 The visa will be valid for a 3 year period.

5 To renew the visa will be necessary to demonstrate that the corporation is in good standing jobs were created, etc.

TV productie bedrijf Llux is op zoek naar geschikte kandidaten voor het nieuwe tv programma: “Gedwongen verhuizen” Wij volgen mensen die door verschillende redenen moeten of gaan verhuizen. Na het lezen van uw forumtopic op wereldwijzer.nl zijn wij nieuwsgierig geworden naar uw complete verhaal. Graag horen wij van u of u interesse heeft om mee te doen aan dit nieuwe programma.

Voor meer informatie graag een reactie met uw verhaal naar: gv@llux.nl

Met vriendelijke groet,

Llux tv producties