Hallo allemaal,
Ik ben een belgische vrouw van 27 en zit met een dilemma…
Mijn vriend heeft een werkaanbieding gekregen in Monterrey in Mexico.
Vorige week zijn we een weekje naar Monterrey gegaan om te kijken of we daar willen wonen of niet.
De stad op zich sprak ons niet echt aan…Te groot,niet echt mooi,heel heet,weinig mexicaanse charme en ver weg van alle stranden en het mooie “echte” Mexico.
Mexico als land spreekt me echter wel zeer sterk aan!Als ze ons werk hadden aangeboden in een mooi dorpje vlakbij een prachtig strand, dan hadden we onmiddellijk ja gezegd!Het probleem is natuurlijk dat er op die idyllische plaatsjes weinig werk te vinden is.
We zijn allebei zeer avontuurlijk, ik heb 2 jaar in Kreta gewoond,ben alleen op wereldreis geweest en heb op een cruiseschip gewerkt.
De reismicrobe is nooit verdwenen en ik ben er altijd van blijven dromen om ooit voorgoed te emigreren en dit grijze landje te verlaten.
Dit is op zich dus een unieke kans, maar we twijfelen omdat we de stad op het eerste zicht niet echt leuk vinden, omdat we een zoontje hebben van 2 jaar en omdat ik nu zwanger ben van ons 2de kindje!
Mijn vriend zou in Monterrey evenveel verdienen als nu,maar zal wel veel harder moeten werken en zal ook vaak op zakenreis zijn.Ik zal dus vaak alleen zijn en zal door mijn zwangerschap niet direct werk kunnen zoeken.We hebben daar ook geen familie om ons te helpen met de kinderen of om af en toe te babysitten…
Het brengt natuurlijk ook heel wat rompslomp met zich mee:ons huis leegmaken,verhuren,ginder een appartement zoeken,meubels kopen…
Er zijn echter ook heel wat voordelen:een nieuwe taal leren,een andere cultuur,nieuwe mensen leren kennen,tijdens vakantieperiodes de rest van het land ontdekken,…
Als we beslissen om het te doen en het bevalt ons niet, dan hebben we die hele verhuis voor niks gedaan en dan is mijn vriend zijn superjob in Belgie kwijt.
Als we het niet doen, dan gaan we ons misschien altijd afvragen hoe het zou geweest zijn als we het wel gedaan hadden.
Zijn er mensen die in Monterrey wonen of gewoond hebben en die mij tips kunnen geven?Misschien is Monterrey uiteindelijk WéL een leuke stad als je er iets langer woont en mensen leert kennen?Misschien was een weekje te kort en heb ik het geen kans gegeven?
Hoe zit het met bevallen ginder?Zijn de ziekenhuizen goed?(heb gehoord van wel)
Is er goede kinderopvang of kies je beter voor een nanny?
Zijn er leuke plaatsjes in de buurt van Monterrey die je tijdens het weekend kan bezoeken?
Is het makkelijk om vrienden te maken?
Het werk heeft ons nog tot eind deze week de tijd gegeven om te beslissen.Weinig tijd dus voor zo’n moeilijke beslissing…
Alle tips ivm Monterrey zijn dus welkom!Maar wel snel, want we hebben nog maar 4 dagen
Groetjes van Sarah