emigreren naar madagascar

hallo
ik zou graag naar madagascar willen emigreren maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan aanpakken.
hier in nederland heb ik een bedrijf in boomverzorging. nu vroeg ik me af of in madagascar ook werk in is.
ook zou ik graag willen weten wat het leven daan kost in verhouding met nederland en word je als nederlander een beetje geaccepteerd daar? misschien dat iemand me wat tipsen uitleg kan geven?

HOi,

Ik woon in Madagascar en mijn eerste vraag is: Ben je al wel eens in Madagscar geweest? Stap 1: voordat je zou gaan emigreren zou zijn om hier te komen rondkijken en een idee te krijgen waar je zou willen wonen. Het is een heel groot land en elke regio is anders. Praat dan als je in Madagascar bent met andere buitenlanders die hier wonen en hoe ze het ervaren en tegen welke moeilijke dingen ze zijn aangelopen.
Als je een goede baan wilt zal je moeten denken aan een eigen bedrijf of werken voor een internationaal bedrijf. Als je werkt in loondienst voor een lokaal bedrijf is het salaris heel laag.
Als je dan hier bent kan je zelf beleven of je jezelf geaccepteerd voelt als Nederlander en hoeveel het leven hier kost. Daar zit namelijk een groot verschil in afhankelijk van hoe luxe je het wilt hebben.

Groetjes, Wendy

Hi Wendy,

Ik stel me zelf ff voor. Ik ben 45j en heb hier in België een fantastische job. Een mooi positie met dito inkomen. Ik heb nu 1,5 jaar een relatie met een vrouw die geboren is in Madagascar en op haar 24ste naar Frankrijk is gaan wonen en daar nu een restaurant uitbaat. Ooit wil ze terug naar Mada en ik weet/voel dat ik haar zal volgen.
We plannen zelf een bedrijfje op te starten en zijn daar al mee bezig, maar mijn vraag is, kan ik mijn job daar ook iets betekenen. Ik ben directeur bij een levensverzekeringsmaatschappij en heb altijd in de financiële wereld gewerkt als commercieel verantwoordelijke. Ik spreek Engels en Frans…ik zal in de toekomst misschien nog wel wat vragen hebben.
grtjs
Philip

Hoi Philip,

ja, dat is moeilijk. Geen idee of je een baan in d financiele wereld hier kan krijgen.
Ik heb mijn eigen bedrijf (Guesthouse) en werk op een school. Er zijn hier wel expats die een goede baan hebben bij diverse organisaties.
Je zou, denk ik, moeten rondspeuren bij internationale bedrijven die een tak in madagascar hebben.
Wellicht zou je vriendin daar ook bij kunnen helpen, want die is Malagasy.

groetjes, Wendy.

Laat maar weten of je nog meer vragen hebt.