Half jaar naar Madagascar

Hallo,

ik ben volgend jaar 18 jaar en zou het echt geweldig vinden om een 4 à 6 maanden in Madagascar te wonen. Nou vroeg ik me af of dit een beetje realistisch is en hoe zou ik bijvoorbeeld in aan een woning kunnen komen?

Alvast bedankt,

TPV

Hoi TPV, natuurlijk is dat realistisch, maar waar wil je wonen en wat wil je gaan doen? Dat is wel heel belangrijk. het is heel adners om in de hoofdstad te wonen dan op het platteland.
je mag altijd contact met me opnemen of vragen stellen op het forum.

Ik weet bijvoorbeeld wel een school waar je zou kunnen helpen voor een periode als vrijwilliger.
Als je in de hoofdstad wilt wonen kan ik je ook wel aan woonruimte helpen,

groetjes, wendy

Beste Wendy,

Weet u toevallig ook of ze op Madagascar aan ICT stages doen? En is er ook werk in toerisme te vinden? Ik ben namelijk juni dit jaar afgestudeerd. (HBO) Toerisme en Recreatie.

Groetjes Nicole

hoi Nicole,

ICt staat hier nog in de kinderschoenen vergeleken met Europa, maar er mag altijd iemand ons komen helpen als een stageplek. Wij kunnen wel wat hulp gebruiken met ICT problemen Dat geldt ook voor het toerisme. We hebben een reisbureau en een B&B. Als je echt op zoek bent naar een betaalde baan in het toerisme dan is dat moeilijker te vinden. Er zijn maar een paar grote internationale hotels en daar zitten bijvoorbeeld mensen van de hotelschool. Een reisbureau heeft natuurlijk wel mensen in dienst, maar de salarissen hier zijn minimaal.

Als je meer persoonlijke vragen wilt stellen, stuur me dan een mailtje,
Wendy

Beste Wendy…

Ik ben 23 en zou ook graag voor een paar maanden naar Madagascar willen ik wil dan werken voor een duur van ongeveer een half jaar weet u een betaalde werk plek en woon adres? Van de inkomste van het werk wil ik kunnen leven het liefst is de hoofdstad Tana alleen ik ken geen Frans alleen redelijk Engels hopelijk heeft u goede infomatie voor me m.v.g J de Graaf

Hi Joshua,

Er zijn haast geen betaalde werkplekken te vinden, maar wel vrijwilligerswerk, waarbij je inwoning krijgt.
Kijk even bij de post Vrijwilligerswerk. daar heb ik twee organisaties gezet die in een buitenstadje bij de hoofdstad organisaties hebben die met kinderen werken.
Je zal altijd nog wel zelf je vlucht moeten betalen.

Ben je ergens in geschoold waar je mensen mee van dienst kan zijn?

Groetjes, Wendy