Emigreren naar land met mogelijkheden IT carriere

Hallo

Ik weet niet of er hier mensen zijn die antwoord kunnen geven op mijn vraag maar kan het altijd proberen.
Ik kom zelf uit Nederland,ben daarna met mn ouders naar Belgie verhuisd en woon nu samen met mn (chileense) vriend in Santiago Chili.
Nu wil hij binnen een aantal jaar weg uit Chili omdat hij zijn carriere verder wil uitbouwen (hij is IT professional).
Samen zijn we nu aan het bedenken welk land voor ons allebei maar vooral voor hem op IT gebied het meest aantrekkelijk is om naar toe te emigreren.
Tot nu toe zijn we geinteresseerd in Australie,Usa,of toch weer Europa.
Is er iemand hier die mij kan vertellen welk land de meeste voordelen bied op gebied van werk (IT),wonen enz?
Heb al op diverse sites naar info gezocht maar kom veel tegenstrijdige verhalen tegen.
Ervaringen en tips zijn van harte welkom!

Canada heeft flink wat IT en is een stuk makkelijk om binnen te komen dan de VS. Ik weet dat er in Montreal heel veel videogame-ontwikkelaars zitten (o.a. EA en GameLoft). Ook in Toronto kan een IT-er prima terecht.

Het overwegen waard dus. :slight_smile:

Canada heb ik inderdaad ook al vaak voorbij zien komen.
Ik ga daar eens wat meer info over opzoeken.
bedankt!

Canada is goed voor IT ja. Maar als je vriend goed en echt ambitieus is, kan ie de US zeker proberen. In Sillicon Valley wordt gevochten om talenten. Dus wie weet is dat zo slecht nog niet.