Emigreren naar Kenia

hallo,
Aan alle mensen die in kenia willen wonen…Ook wij hebben ons hart verloren aan het land,Na 5 keer op hotel voor 3weken hebben we de stap gezet wij gaan terug voor 6 maanden… voor de kinderen hebben we voor thuisonderwijs gekozen,onze eerste trip in 2003-2004 was super en wij hebben 3 jaar elke winter voor 6 maanden in Kenia doorgebracht.
De kinderen zijn nu in de middelbare school en willen hier blijven,de scholen in kenia zijn veel te duur,en werk vinden is ook niet gemakkelijk,de politieke toestand is nu ook niet optimaal,
Leer eerst een land goed kennen en geniet van alle nieuwe dingen…
Een gouden regel ,geef niet alles op wat je hier hebt zodat je zeker kunt terug komen.
Ik vertrek op 18 febr terug voor 3 weken om te genieten

Hallo allemaal.
Ik ben getrouwd met een Kenyaanse en heb dus het geluk dat er een directe connectie is vorig jaar hebben wij de stap gemaakt om ons hier te vestigen.
We hebben in Karen Nairobi een Guest home geopend wat voor onze inkomsten moet gaan zorgen maar de aanloop is moeilijk en de (papier winkel) is ook niet zomaar geregeld voorbeeld voor de vat nodige tijd c.a. 5/6 dagen het regestreren van je zaak c.a. 9 weken dit zijn enige voorbeelden van hoe het hier werkt. Ons geluk is dat mijn vrouw hier vandaan komt en de nodige mensen kent.
Wat betrefd een werkvergunning dat is niet makkelijk. registreren als resident geeft de nodige problemen wznt de garantiesom is nogal pittig.
Wta betrefd de aankoop van grond is niet makkelijk als buitenlander(staander).
Dit zijn wat negatieven punten het positieve is dat iedereen de zelfde problemen heeft dus maak je je niet druk als je hier wil wonen doe dan als een Kenyaan en vergeet de stress van Nederland want met deze stress krijg je hier zeker een hartkwaal want je meot altijd geduld hebben.

Verder is het hier heerlijk leven maar toch anders danals je hier met vakantie ben.

Keeska Guest home is gelegen in Karen Nairobi Three Dee lane
tel +254 729 429 426 voor informatie kan je altijd mailen of bellen.
Groetjes Kees Penders

Kabibi zit nu met 286 kids in 1 klas en haar broer Karissa met 240. De ene helft van de klas krijgt smorgens les, de andere smiddags.
Zelf heb ik thuisonderwijs gedaan (PBNA-Nederland) en tis best lastig als je met vragen zit en vooral motivatie vinden is niet zo makkelijk.

Lees vooral okk het boek : De roep van de Mapori, van Mirjam van Rhooden. En niet te vergeten Ngugi wa Thiongo.

Lees veel in de kranten van Kenya, online. (nation, standard, coastweek)

En Joy, toen 11, wist echt niet hoeveel 32 gedeeld door 8 was. Zal toevallig een stomme Keniaanse geweest zijn zeker ??

realist wezen, ipv zoals anonime popi, je kop in het zand steken.

http://www.nation.co.ke/News/-/1056/859998/-/vq2mqh/-/index.html

http://www.nation.co.ke/News/300%20suits%20and%20counting%20for%20former%20Lands%20bosses%20%20/-/1056/888178/-/pie6nb/-/index.html