Emigreren naar India en daar werken, iemand tips?

hallo, ik ben een belgische vrouw, samen met een indiaanse man, misschien gaan wij naar india emigreren, ik ben wel op zoek naar werk in india, ik heb een diploma van kleuterleidster, kan iemand tips geven? het mag eender welk werk zijn, eventueel ook vrijwilligerswerk

Hallo,

Ik woon en werk sinds juli 2006 in India. Samen met mijn Indiase vrouw (ik kom uit Nld) heb ik AMAIDI Volunteering in India opgezet. We plaatsen vrijwilligers in NGO’s (ontwikkelingsorganisaties), scholen en andere instituten, waar behoefte is aan vrijwilligers. Maar ook stagiaires en professionals komen via ons aan een plaats.

Ik ben sinds 1998 getrouwd, heb - samen met onze twee kinderen - een PIO kaart en mag daarom zonder nadere vergunningen aan het werk (in loondienst of als zelfstandig ondernemer).

Wat je opleiding betreft, zou je - eerst als vrijwilliger wellicht - kunnen starten in een Child Care Center. Als jullie iets zoeken in het zuiden van India, kan ik je in contact brengen met een NGO die een dergelijk kinderdagverblijf exploiteert. Het is relatief eenvoudig om zelf iets te beginnen. Je hebt wel een beginkapitaal nodig om de nodige investeringen te doen. Hoe klein die soms ook maar hoeven zijn. Of je moet - met een PIO kaart (is dat mogelijk voor jou?) - in loondienst gaan bij iemand die wellicht commercieel kinderdagverblijven exploiteert.

Enfin, genoeg om even over na te denken…

Als ik je verder kan helpen, laat maar horen.

Groeten,

Camille van Neer
AMAIDI Volunteering in India
www.amaidi.org

ik zou ok een pio kaart kunnen krijgen, ik geloof dat dat voor te beginnen voor 15 jaar is , dus zou ik ook in loondienst kunnen werken…maar zoals gezegd,ga ik eerst contact opnemen met die directeur voor verdere informatie, groetjes en je hoort nog van mij, sarie

Beste Camille,

Ik heb wat vragen aan je zou je mij een mail kunnen sturen jamal_siddiqi7@hotmail.com?
bvd.