Wij willen eind van de maand verhuizen naar Birmingham. Ik ben nu op zoek naar info.
Hoe het zit met inschrijving, werk, etc.
Er zijn inderdaad al wel wat onderwerpen die er op lijken maar die zijn van een aantal jaren geleden.
Als ik daar aan kom wil ik ook per direct aan het werk. Graag hoor ik meer .
Alvast bedankt,
T komt ietwat vreemd over dat je eind deze maand wilt gaan emigreren en nog niets weet. Is t dan niet gedoemd te mislukken ? Vanwaar deze abrupte keuze ? Mensen doen er vaak jaren over om de stap zo goed mogelijk te nemen, niet zomaar ‘op t einde van de maand’.
Hoi Flowerbomb,welkom op wereldwijzer!
Als je op zoek bent naar werk kan je het beste naar een Job Centre gaan, dit is een soort CWI.
Hier helpen ze je met werk zoeken, en kan je je inschrijven voor een Jobseekers Allowance. Bij een job centre kun je ook een afspraak maken voor een National Insurance number. Die heb je nodig als je wil werken, ik denk dat het een beetje vergelijkbaar is met een sofi nummer, maar dat weet ik niet zeker.
Voor meer informatie kan je best een berichtje posten op het Groot Brittannië Forum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met je emigratieplannen!
groet,georgessiam.
Ik heb het een beetje verkeerd neer gezet, de plannen zijn er inderdaad al jaren maar nooit actie ondernomen. Nu is het dus tijd voor actie en willen we gewoon eind van de maand erheen. We hebben een tijdelijke plek vanuit daaruit gaan we verder zieken naar iets voor ons zelf. Daarom is het van groot belang dat ik een bijpassende baan vindt zsm. Je hebt helemaal gelijk met gedoemd te mislukken maar stulango dit is een beslissing waar we jaren over hebben gedaan.
Updated - - -
Heel erg bedankt voor de info + moeite. Georgesiiam!