Emigreren naar Aruba

Bon dia,

Tussen eind April en eind Mei vertrekken wij naar Aruba waar wij al familie hebben wonen.
Mijn man heeft gesolliciteerd en het ziet er naar uit dat hij aangenomen wordt. Werkvergunning zal worden aangevraagd en dan is het voor ons een datum prikken, tickets boeken, container bedrijf informeren en hier alles opzeggen.
In afwachting van de werkvergunning hebben wij vernomen dat wij al op Aruba bij onze familie mogen vestigen en mijn man al aan het werk mag. Nu rest ons nog 1 belangrijke vraag, de container met huisraad. Mag deze worden ontvangen wanneer de werkvergunning nog niet rond is?
Onze kinderen hebben wij al ingeschreven bij het DPS en zij hebben de 2 scholen naar onze keuze geinformeerd. 7&8 Februari is de officiele inschrijf datum en zullen wij de scholen zelf ook nog benaderen en zal mijn zus op Aruba naar de scholen gaan. Dit ivm de wachtlijsten en als tip van de meneer van DPS waar ik contact mee heb. Tussentijds instromen is erg lastig dus ik houdt er rekening mee dat ik mijn kinderen 8 weken thuis onderwijs zal moeten geven. Dit hebben wij ook al besproken met hun huidige school om in ieder geval voldoende les materiaal mee te nemen indien het voor de zomer vakantie niet lukt ze daar naar school te laten gaan.

Tot zover hebben wij alles geregeld voor onze emigratie en hopen op die laatste vraag hier antwoord te krijgen!

Gr, Kim