Emigreren naar Argentinie

Ik en mijn vrouw willen over een aantal jaar gaan emigreren naar Zuid Amerika.

Wij willen hier een organisatie oprichten die een groep kinderen begeleid om een betere toekomst voor zichzelf te creëren.

Zonder er nu een heel verhaal van te maken met wat ons plan is, heb ik een aantal vragen die ik maar moeilijk kan vinden op internet.
Dit komt vooral omdat ik niet goed weet waar ik op moet zoeken.

Kunnen wij zomaar zo’n organisatie oprichten?
Hoe komen wij in contact met soortgelijke projecten in Argentinië?
Weten jullie misschien een forum oid die ons zouden kunnen helpen/begeleiden met het oprichten van zo’n organisatie?

Wij gaan dit jaar een maand op vakantie naar dit land om te kijken hoe het land echt is, dus kennis maken met de mensen, het klimaat en de natuur. Tevens willen we lokale projecten gaan bezoeken om ideeën op te doen en te overleggen voor welke uitdagingen zij zijn komen te staan.
Mochten mensen het leuk vinden, dan kan ik in dit topic jullie ook op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Hoi Stefanus, dat is nogal wat!!!
Kijk eens op de site of neem contact op met Che Amigo of El Desafío, kan ook in het Nederlands
http://www.eldesafio.org/en/index.php
http://www.cheamigo.nl/

Succes!
P.s. Het is "mijn vrouw en ik " :wink:

Ow ik dacht dat je de belangrijkste altijd als tweede noemde, omdat dit dan meer onthouden wordt.
Weer wat geleerd.
Bedankt voor de linkjes.

Even een kleine update, we hebben inmiddels met verschillende organisaties gesproken en gaan in Buenos Aires ook onder begeleiding van een aantal gidsen de sloppenwijken bezoeken. (doen we meteen weer wat goeds voor de economie :wink: ) Wij gaan daar een aantal projecten bezoeken en wellicht ook al overleggen in welke regio er hulp nodig is zonder in elkaars vaarwater te zitten.

Nog anderhalve week en dan gaan we Argentinië bezoeken.

Leuk, ik ben benieuwd, veel succes!!!

Dát lijkt me vooral erg belangrijk inderdaad. Er zijn al zoveel mensen die wel even iets gaan opzetten, zonder een idee te hebben wat voor organisaties er al bezig zijn… Heel veel succes en af en toe een update hier zou mooi zijn! Wellicht houden jullie ook een blog of facebook pagina bij zodat mensen af en toe eens kunnen kijken?

De facebookpagina en blog, zijn wel al kaar maar nog niet te vinden, we willen eerst een duidelijk en compleet plan hebben.
Ik heb nog een goed lopend bedrijf, zodra mensen weten dat ik de zaak ga verkopen, zullen er klanten gaan wegvallen.
En het geld van de verkoop hebben we hard nodig als startkapitaal.

Dus later daar meer over.

1 like