Emigreren naar Amerika wordt overschat!

Ah, OK, veel plezier in Orlando! Het is er dan wel bloedheet, het is de laatste weken al erg warm hier, warmer dan normaal, tegen de 33 graden Celcius overdag, 's nachts 24 C. Ik ga 6 juni terug naar Europa dus ik heb nog een maand te gaan, mijn vrouw gaat een paar weken eerder, ze vindt het nu al te heet.

Hartelijke groeten,

Harry

Dank je! Jammer van de hitte, ietsje minder mag wel:) Jullie ook veel plezier nog:vak02:

Hi Manont,

Leuk je reactie.
Kan jij mij vertellen wat de nederlandse titel is voor nurse assistant?
Is dit hetzelfde als ziekenverzorgende/ verzorgende niveau 3.
Ik wil voor een aantal jaren naar Canada of de Vs, en begrijp dat ik met mijn verzorgende diploma meer kans maak om bijvoorbeeld als live in carer te werken.
Ik werk ook als docent, maar met dit diploma zou ik blijkbaar niet makkelijk een baan vinden.
Buiten dat lijkt het mij handig om de taal perfect te spreken wil ik voor de klas gaan staan in een van deze twee landen.

Kun jij mij advideren?

Alvast bedankt.

Groet,

Joan

Hoi Joan,

Ik lees je verhaal en ik hoop dat je het niet erg vindt als ik reageer.
Een nursing assistant is vergelijkbaar met verpleeg assistent. Je mag basic bedzorg verlenen en helpen met voeding en mobiliseren. Om in de VS te werken in de zorg moet je minimaal Practical Nurse zijn, ofwel LPN/LVN.
De toelatingseisen zijn pittig. Ik vermoed dat Manon erin gerold is toen ze met haar man in Canada kwam. Hoe de Canadese eisen zijn weet ik niet, wellicht kan Jurjen daar wat meer over vertellen.

Kun je wat meer vertellen, heb je een partner? Misschien is zijn werk een ingang?

Ik moet je waarschuwen, het is echt lastig en duur om een immigratie proces op te starten. Ik spreek uit ervaring. Als je een werkgever kunt vinden ben je al aardig op weg. Zonder wordt het lastig hoor. Er is ook nog de GreenCard Lotery, waar je elk jaar kans maakt op een Green Card.

succes!

Dag iedereen,

Mijn droom is ook al heel lang om te gaan werken in Amerika en dan vooral in Los Angeles. Ik ga nu beginnen met de studie Game Creation & Producing en wil dan ook graag bij EA werken of Activision in Los Angeles. Als ik naar de Site kijk van EA zie je heel veel verhalen van medewerkers die uit landen komen van over de hele wereld. Game Creation is dan ook nogal een Internationaal iets.

Mijn opleiding is ook volledig op z’n engels dus dat is ook al een groot pluspunt. En als ik het me nog goed herinner heeft mijn school connecties in Amerika, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik wil sowieso mijn stage lopen in Amerika en hopen dat ik een goede indruk achter laat zodat ze me eigenlijk wel zien zitten. Want als een bedrijf jouw wilt dan kom je er een stuk makkelijker toch?

Oja en nog een vraagje. Als ik klaar ben met mijn studie dan heb ik een studieschuld, want ik leen nu geld om mijn kamer, school, mobiel, ziekte kosten, eten en drinken te betalen. Hoe zit dat als ik naar Amerika wil? Mijn vader dacht dat ik dan alleen maar een werk vergunning kan krijgen en niet een woon vergunning? Maar beide weten we er amper wat van af.

Hoi Tom,

Je plannen klinken goed! Het lijkt me niet onverstandig om eerst te proberen stage te gaan lopen bij een van de bedrijven die je noemde. Dat kan een ingang zijn, maar don’t get your hopes up to high! Realiseer je dat een Amerikaans bedrijf eerder voor een Amerikaan zal kiezen dan een langdurige visum procedure op te starten voor een buitenlander. Begrijp me niet verkeert, het kan wel. Stel je voor dat je een onvergetelijke indruk achter laat! ;P. Mijn advies; start met je opleiding en probeer die stageplaats te bemachtigen, een goed begin is het halve werk!

Wat betreft je studie schuld; het is nog wat voorbarig om daar nu over na te denken, vind je niet?
Veel succes.

Ik herken ineens je verhaal uit een andere post! haha!

Haha! Ik was ook eerst even vergeten dat ik al wat had neergezet ja :smiley:

:nod: :thumbsup: