Emigreren naar Afrika

Hallo,

Ik zou graag binnen 3 jaar na mij studies emigreren met mijn vriend naar Afrika. Ik heb gemerkt best zuid-afrika is, mijn vriend werkt al maar ik vraag mij af wat we allemaal moeten doen qua papieren, visums,… zowel België als Afrika in orde te zijn? Ik studeer accountancy-fiscaliteit kan ik met deze studies iets doen in Afrika? ik doe dit vak zeer graag en ik zou graag hiermee iets doen, maar vrijwilligerserk intereseert mij enorm en ik zou graag met beide iets doen is dit mogelijk? Zijn nog dinngen moeten weten over Afrika? Huis wil kopen hoe zit dat?

groetjes

Els

Hallo,

Waardoor heb ''je gemerkt best Zuid -Afrika is" ?

Welke andere landen heb je grondig onderzocht ?

Zelfs voor Zuid Afrika heb je het minimum niet zelf onderzocht en vraag je aan ons om even wat antwoorden uit onze mouwen te schudden ivm. wonen en werken ?

De fiscaliteit is in ieder geval in elk land heel verschillend, en zoals een Afrikaanse accountant/fiscalist hier niet eenvoudig kan werken, zal dat omgekeerd hopelijk ook zo zijn.

Succes!

Ik vraag niet uit de mouw te schudden, je vindt weinig informatie of toch goede informatie het is zo onduidelijk. Daarmee hier mijn vraag stel. Ik weet visum nodig hebt voro te werken en er te verblijven. Maar ik bedoel kan je werk vinden als buitenlander of is dit moelijk? Bij huis kopen denk ik best daar doet, maar zijn er dingen anders dan hier we rekening mee moeten houden?

Ik weet ook fiscaliteit verschillend is maar kvraag mij af kan ik daar bij scholen als ik dit diploma uit belgie kom helpt dit al of niet?

groetjes

Ik heb je bericht verplaatst naar het Afrika forum!