Emigreren met kinderen naar Ghana

Hallo,

Mijn man en ik willen graag emigreren naar Ghana met onze twee kinderen (3 en 7 jaar). Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zit het met scholen en verdere opleidingen?

Er zijn enkele internationale scholen op “Europees” niveau. Kostprijs ong. 250-300 EUR per maand per kind. Middelbare school ong. 500-550 EUR per kind. Met een maandelijks budget van zo’n 7 à 10.000 EUR is Ghana het paradijs op aarde!

Interationale scholen zijn idd betalend,doch gelukkig verre van hetgeen hier aangegeven is.
De kinderen van mijn schoonfamilie gaan naar internationale scholen.De huidige kostprijs bedraagt ongeveer 500000 cedi voor basisonderwijs en 800000 cedi voor middelbaar onderwijs per trimester,hetgeen neerkomt op 8 tot 15 euro per maand.Gewone dorpsscholen zijn bijna gratis,doch niet aan te raden owv de beperkte leerstof.
Ghana heeft erg goede scholen en universiteiten,dus wat betreft onderwijs denk ik dat je je geen zorgen dient te maken.
Wetende dat een gewone job vaak slechts één euro per dag opbrengt ,en een goed betaalde onderwijzer een salaris krijgt van 150 euro waarmee hij een grote familie dient te onderhouden,heb je ook echt geen 10000 euro per maand nodig om er een paradijs van te maken.

1 like

heb je al meer informatie gekregen hier ?

Ik ben er ook hard over aan het denken om met mijn zoontje (9) in ghana te gaan wonen.
Volgend jaar gaan we voor het eerst vier weken “kijken”", maar nu leek het me een geschikt moment om informatie te verzamelen.