Emigreren en lonen in Amerika?

ik heb hier op deze forums al veel gelezen over emigreren naar usa maar zie nooit vragen staan over de verdiensten in usa,ik ben 26 en ben alles een beetje aant bekijken hoe en wat ik allemaal moet doen om uit dit kleine belgie te vertrekken maar zou interessant zijn moest ik ook weten wat er te verdienen valt in usa,ik werk al van men 18 in de bouw als schilder en vraag me af of er in die sector genoeg werk te vinden is en wat de lonen daar zijn?met vriendelijke groeten dimitri :dag:

Genoeg werk, weet ik niet. Het zal vooral afhangen van waar je terecht komt. Ik denk dat het erg lastig zal zijn tijdens de crisis, aangezien meer mensen zullen bijklussen als schilder (dit is slechts mijn idee).

De lonen zullen aanzienlijk lager liggen dan in Belgiƫ, maar de lasten van iedere dag liggen ook iets lager.

1 like

De banen waarmee je het best terecht kan in Amerika (en volgens mij eigenlijk overal) zijn banen in de gezondheidszorg. Eigenlijk moet je zo denken: hebben ze al genoeg mensen die kunnen wat ik kan? Op de site van de embassy kan je wel erg veel vinden over lonen, vaste lasten, etc (waar Jurjen het ook al over had). Hier vind je informatie voor schilders, dit gaat over schilders in het algemeen in Amerika (er staat dat er genoeg werk te vinden zal zijn), dit wil alleen niet zeggen dat je -als immigrant zijnde- ook werk zal vinden. Maar goed, het is alvast positief om te weten dat in het algemeen schilders wel aan de bak zullen komen :slight_smile:

1 like

natuurlijk is de crisis die nu in usa is een groot risico en dat werk vinden in een ander land dan waar je je gans leven woont altijd wel wat problemen geeft maar ga in augustus op vakantie in miami en ga daar eens kijken hoe en wat de mogelijkheden zijn,hoop dat er toch werk te vinden is en dat ik een schildersbedrijf vind die me kan en wil inschrijven om het zo maar even te noemen,kben al jaren aant nadenken om belgie te verlaten en een nieuw leven op te bouwen en na mijn breuk met men vriendin komen de kriebels weer,nu verdien ik in belgie 13 euro per uur en daarmee dat ik eens wou vergelijken met de lonen van daar,ben ook niet zo naief om met pak en zak te vertrekken dus elke tip of ervaring is welkom :slight_smile:

Je moet je eerst afvragen wil ik wel ECHT weg uit belgie.
En zo ja dan ga je daar eerst 2 a 3 keer op vakantie maar je gaat dan geen vakantie vieren maar kijken hoe de mensen leven.
Als je dat bevalt dan kun je altijd gaan want als je het ECHT wil dan vindt je altijd wel een weg en misschien komen er wel nieuwe wegen die je daar kunt inslaan. Ik zelf ben pas terug uit curacao nu weer in nederland en als je als schilder in curacao wil werken dan kun je je hart ophalen alleen je moet daar wel voor jezelf beginnen en niet voor een werkgever.
Maar je moet je alles afvragen:
waarom wil je weg?(ga niet vluchten)
wat verlaat je en wat ga je terug krijgen? enz enz
Wat denk je als het altijd warm (heet) is?

Maar heel veel succes