Vragen over emigreren naar de VS

Hey allemaal,

Ik zou graag na mijn opleiding verloskunde (nog 1jaar)
emigreren naar de VS. Maar ik zit met enkele vraagjes.

Doorzettingsvermorgen, wil, moed: alles in orde!
maar hoe zit het met werk & wonen?

Ga ik werk hebben ? (als vroedvrouw?) er worden toch elke dag kinderen geboren en zouden ze daar geen Europees diplomeerde aanvaarden?

Wonen? duur ? makkelijk te vinden?

Hoe zit het die Greencard? Mag ik binnen omwille dat ik WIL gaan werken in de VS?

Zou iemand me kunnen helpen :slight_smile:
Thanks!
xxx

Wat een hoop vragen, Natasja! :wink:

Makkelijk emigreren naar VS met betrekking tot studie: je komt alleen op die manier de VS binnen als er een te kort is aan mensen die dat beroep uitoefenen. En volgens mij is er geen te kort aan vroedvrouwen.

Wonen verschilt natuurlijk van staat tot staat. Over het algemeen is dit niet zo moeilijk hoor. Wonen duur? Door de economische malaise zijn huizenprijzen enorm gezakt. Laatst zat ik te kijken naar villa’s in de VS. Er zijn - goed onderhouden - villa’s in Miami al te koop vanaf $ 100.000 Dollar. Wanneer je goed zoekt, zijn er hele leuke huizen te vinden voor een niet al te hoge bedragen.

Betreft het ‘willen’: tja, er zijn miljoenen mensen die alles willen opgeven om in de VS te kunnen en te mogen wonen. Er zijn gewoon procedures die je moet doorlopen :wink:

Groetjes,

Ken

Daar heb je gelijk in want in New Hampsire kost een huis van zo,n zes kamers 189.000 dollars en ga je dan omrekenen kom je op 132,472 euro en daar koop je in nederland geen huis voor