hallo,
Is het mogelijk om te emigreren naar Afrika en daar ontwikkelingshulp te gaan doen? Mijn vriendin heeft diezelfde droom en we hopen deze ooit te kunnen verwezenlijken. Mijn vriendin heeft een diploma kleuterleidster en ziet het zitten om bijvoorbeeld straatkinderen op te vangen of met kinderen te werken die met HIV besmet zijn. Zelf moet ik nog beginnen aan mijn studies en ik ben van plan om een studie sociologie te beginnen en als master sociale en culturele antropologie.
We weten dat er zeer veel planning en papierwerk aan vooraf gaat, maar wat er exact gaat moeten gebeuren weten we niet. Daarom dit bericht.
Het financiële gebeuren. Is het mogelijk om een inkomen te hebben als je met ontwikkelingshulp bezig bent? Of zou ik iets met dat diploma kunnen om een vast inkomen te hebben? Betaald een ngo?
De bedoeling is om te kunnen overleven en een aantal kinderen de kans te geven op onderwijs. We zijn ons er van bewust dat er niemand ons gaat betalen als we vrijwillig mee gaan helpen aan de bijvoorbeeld de bouw van een school, maar is er toch geen manier?
Wat kost het? Wat kost een huis, wat bedraagt de huur van een huis? Hoeveel goedkoper(/duurder) is het daar in vergelijking met België en Nederland?
Hoe is het onderwijs daar geregeld in vergelijking met de lagere school en middelbare school hier in België? Ik heb gelezen dat er internationale scholen zijn waar in het engels wordt lesgegeven, maar ik heb het gevoel dat deze niet al te goedkoop zijn.
Voor ons 2 is luxe niet van belang, maar we willen de kinderen niet zomaar alles ontzeggen en zoals ik al zei een kans geven op onderwijs.
Er zullen ongetwijfeld nog mensen geweest zijn met dezelfde dromen en mensen die het ook effectief hebben gedaan. Zijn er boeken, blogs, sites beschikbaar waarop die mensen hun ervaringen delen?
Als er vragen zijn mogen die zeker en vast gesteld worden.
Alvast bedankt:smile: