Hallo allemaal. Ik ben net nieuw op het forum, velen stellen zich voor, dus ook van mijn kant een berichtje.
Zonder enige bijbedoeling: ik ben een alleenstaande man, middelbare leeftijd. Ik ben al in geen jaren op vakantie geweest, door omstandigheden. Maakt ook niet uit eigenlijk. Mijn nick heeft te maken met mijn vermoedelijke afkomst: er is een redelijk vermoeden dat mijn voorouders uit de Elzas komen.
Op een of andere manier is deze week mijn belangstelling voor Australië gewekt. Ik denk dat veel van de tv-programma’s uit Australië een flinke rol hebben gespeeld. Ineens had ik iets van: Australië lijkt me leuk om te doen! Toevallig heb ik hier in huis een hele stapel reisgidsen, onder andere van National Geographic over Sydney, en als je dat doorbladert, dan wil je niets liever dan gaan.
Het zal nog even duren, er moet flink gespaard worden, heb ik al op het net gezien. De vliegreis is nog niet eens het ergste, denk ik. Met die afstand ga je niet voor een week, dat gaat minimaal een maand worden. Dan komen de overnachtingen, het reizen in het land, excursies, eten en drinken er nog bij…
Ideeën die ik heb zijn een week Sydney en een week Tasmanië, en verder moet ik het nog zien. Het lijkt me hoe dan ook de moeite waard. Of ik alles zelf inplan of via een reisorganisatie, geen idee nog. Voor allebei is wel wat te zeggen denk ik.
Dit verklaart dus de reden voor het aanmelden op deze site: gewoon af en toe meelezen, en ideeën opdoen voor als het zover is - ALS het zover komt - maar de pret is toch ook wat waard, of niet dan?
Vooralsnog beperk ik met tot ‘reizen’ aan de hand van foto’s van anderen, en met ‘wandelen’ met Googlemaps, je weet wel, met zo’n mannetje dat je op de kaart neerzet. Dan zie je ook ontzettend veel.
Bedankt voor het lezen.
Elzasser