Een maand Australie, tips en adviezen welkom!

Zoals ik in het voorsteltopic al aangaf staan mijn plannen om Australië te bezoeken nog enorm in de kinderschoenen. Een aantal weken geleden begonnen de kriebels om eens een ‘verre reis’ te maken weer aan te wakkeren en Australië is al een droom sinds ik een jong meisje was. Somehow is het er alleen nooit van gekomen. Helaas heb ik inmiddels een eigen huis en de bijkomende financiële verplichtingen, dus een half jaar of langer weggaan zit er niet meer in, maar ruim een maand, misschien 6 weken, moet lukken.

Ik had het idee om ergens tussen november en januari te vertrekken. De dingen die ik zeker wil doen en zien zijn:
-duiken in het great barrier reef, bij voorkeur duiken met haaien en wat dolfijnen spotten zou zeker ook leuk zijn.

• een bezoek aan Australian Zoo
  • Sydney
  • Blue Mountains
  • Tasmanië
  • Bij voorkeur ook nog een bezoekje aan Fiji…

De route zou dan denk ik zijn van Brisbane naar beneden…? Is er iemand die deze reis al eerder gemaakt heeft en die tips en andere mooie en interessante bezienswaardigheden kent? En is het qua weersomstandigheden aan te raden deze reis medio december te maken?

Het plan is om alleen richting Australië te vertrekken. Klopt het dat je overal mensen tegenkomt die ook alleen reizen en waarmee je gedeeltes zou kunnen optrekken?

Leuk idee, ik heb het zelfde z’n 8 jaar terug gedaan en kwam toen inderdaad voordurend mensen tegen die ook alleen reisden en waarmee je verder mee optrekt.

Vanaf Brisbane naar bededen?? Je bedoelt zeker vanaf Brisbande omhoog naar Cairns, of Cairns naar Brisbane. tussen die twee steden heb je de Whitsunday’s, fraser island, Great barrier reef en the Australian Zoo. Voor jou zal het iets worden van landen in sydney, na een paar dagen vliegen naar Cairns en afzakken naar Brisbane. Ook nog een bezoek aan Fiji word wel heel veel in die tijd.

Kijk eens bij andere reisvoorstellen die mensen hier hebben voorgesteld. Misschien heb je daar wat aan.

Ja, Fiji is ook optioneel. Was meer een plan in de zin van “lijkt me geweldig mooi en als ik dan toch in de buurt (relatief gezien dan) ben…”. Moet dat financieel ook nog even bekijken.
Heb jij Tasmanië bezocht? Dat trekt me ook wel… Vandaar dat ik dacht vanaf Brisbane naar beneden gaan… maar ik realiseer me inderdaad dat ik Cairns dan oversla…
Of landen op Cairns en dan langzaam naar beneden, met het stuk Brisbane - Sydney vliegen.
Ik ga nog eens even goed speuren en lezen op dit forum! :wink:

Tasmanie is zeker mooi, maar of je dat ook nog in de zes weken moet proppen???

waar ga je voor? natuur, strand, steden, dingen doen of vooral zien??

Ik moét niks, ik vroeg het me alleen af. Zoals ik aan het begin van mijn post aangaf staan mijn plannen nog in de kinderschoenen (dat wil zeggen: ik ben pas een paar dagen geleden begonnen met oriënteren) en ik vraag hier alleen om tips en adviezen over wat haalbaar en een aanrader is. Ik heb al enige reiservaring en snap ook wel dat de hele oostkust incl. Tasmanië en Fiji geen optie is in een week of 6, maar mocht Tasmanië helemaal het einde zijn dan ben ik bereid om daar andere dingen voor te skippen. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar ervaringen van mensen die Tasmanië hebben bezocht. :slight_smile: