El Qusier: Tips

De economie in Egypte zal niet van de ene op de andere dag weer op volle toeren draaien.

Wij kunnen op dit forum onze bijdrage leveren door lokale ondernemingen te ‘promoten’.
[ul]
[li]Heb jij een favoriet eettentje in El Quseir?[/li][li]ken jij leuke of bijzondere lokale winkeltjes?[/li][li]weet jij waar je gezellig thee kunt drinken en/of shisha kunt roken?[/li][li]andere tips?[/li][/ul]Laat het weten.
Dan slaan we twee vliegen in één klap:
Tips voor de forumlezers en (hopelijk) een impuls voor de lokale economie!

Hieronder een aftrap van mezelf:

El Ferdoes:
Mijn favoriete restaurant in El Quseir.
Je kunt hier echt heerlijk (vooral vis) eten aan het strand.
Op loopafstand van de boulevard.
Wordt bezocht door zowel toeristen als egyptenaren

Samakino
Goed visrestaurant. Zeer verzorgd en schoon.
Ligt iets verder af van het (kleine) centrum van Quseir.
Geen gelegenheid om buiten te zitten.

Het Ottomaanse fort
Absoluut een bezoek waard.
We kregen een uitgebreide en interessante rondleiding.
Van bovenaf het fort heb je een mooi uitzicht over El Quseir.

Ik ben dol op tips dus…laat maar komen!

Groetjes
Pit:dag:

DE WOESTIJN IN…
te paard, per kameel of per paardenkoets…

Iets ten zuiden van El Quseir vind je de stallen van
Nasser Eid Abu Souleab.
De stal is verbonden aan het Akassia Swiss Resort en ligt aan de overkant van dit hotel.

Ik heb diverse stallen in Egypte bezocht en dit is mijn absolute nummer 1 tot nu toe!

De dieren worden zeer goed verzorgd en zien er dan ook gezond uit!
Er wordt altijd gekeken naar het rijniveau van de ruiter voordat iemand een paard krijgt toegewezen.
Je kunt privé een tocht te paard maken of in een groep.

Tijdens een rit bestaat de kans dat je een bezoek brengt aan een bedoeinenfamilie waar thee wordt gedronken en je rustig overal kunt en mag rondkijken.

Ben je geen paarden fan dan kun je per kameel de route afleggen (gaat iets langzamer hahaha) en voor degene die beide mogelijkheden niet aanspreekt…er is een paardenkoets (getrokken door de prachtige hengst van de stal)

Wil je de contactgegevens of wil je dat via mij contact wordt gelegd?
Dat kan. In de loop der jaren zijn de eigenaars vrienden geworden.
Stuur me een pb…mens en dier staan te ‘trappelen’ om weer aan de slag te kunnen:zon02:
(…het verzorgen van deze dieren kost een vermogen…)

Groetjes

**OP ZOEK NAAR RUST EN RUIMTE? **

**ROOTSCAMP… **

Deze ‘camping’ ligt iets ten noorden van El Quseir.
Op ongeveer anderhalf uur van Hurghada.

Een oase van rust…ook aan het strand!
Bij de bouw van de huisjes is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van natuurlijke elementen.

5 minuten lopen naar het privé strand. Prachtig koraalrif (Abu Sawatir)
Aan de achterzijde wandel je de woestijn in… wat een stilte!

Ik heb er een aantal malen meerdere dagen doorgebracht en de plek heeft mijn hart gestolen.
Voor foto’s kun je kijken op mijn fotoalbum op mijn profielpagina.
Als je wilt lezen over de ontmoeting die we op bij het rif hadden met Witneus de dolfijn…je kunt dit terugvinden op mijn weblog…
Deze plek is in handen van egyptenaren.

Mocht je meer willen weten of je wilt dat ik contact voor je leg, stuur me een pb…!

Groetjes

EL QUSEIR ‘BY NIGHT’

De grote hotels zijn buiten de stad gebouwd en in Quseir geen winkelcentra of buitenlandse fastfoodketens.
Overdag komen toeristen uit de nabijgelegen hotels met de bus ‘shoppen’ in de ‘anderhalve’ winkelstraat met souvenirs.

Wil je de authentieke sfeer van El Quseir te proeven?
Ga 's avonds eens op pad.

Dan komt de jeugd naar de boulevard om te ‘chillen’.
De oudere bewoners van Quseir komen dan samen in één van de verschillende restaurantjes en ‘theehuizen’ langs de boulevard (gelegen op het strand.)
Hier komt men samen om te eten of bij te praten ( of t.v. te kijken!)
Met aan de ene kant uitzicht op het haventje en de andere kant op 'het ‘dagelijks leven in Queseir’ is het hier absoluut genieten!

Groetjes