De economie in Egypte zal niet van de ene op de andere dag weer op volle toeren draaien.
Wij kunnen op dit forum onze bijdrage leveren door lokale ondernemingen te ‘promoten’.
[ul]
[li]heb jij een favoriet eettentje in Cairo?[/li][li]ken jij leuke of bijzondere lokale winkeltjes?[/li][li]weet jij waar je gezellig thee kunt drinken en/of shisha kunt roken?[/li][li]andere tips?[/li][/ul]Laat het weten.
Dan slaan we twee vliegen in één klap:
Tips voor de forumlezers en (hopelijk) een impuls voor de lokale economie!
hallo, ik ben 5x in egypte geweest.Dus ook in cairo, geweldige stad.
Ik weet genoeg eettentjes,weet alleen geen namen.Voor thee en een shisha gaan we altijd naar Fishawi,is een zijstraatje van de Khan El-Khalili.
Ook zit op het Talaat harp plein Groppy.lekkere capucino en gebakjes ijs en nog
veel meer.Met mei gaan we gelukkig weer.Ik ben stapel op Egypte.
groetjes nefertari
Voor mensen die iets langer de tijd hebben in Cairo is het heel erg de moeite waard om een bezoek te brengen aan de - gratis :cheer: - soefi-show op de Wikela el Ghouri vlakbij de Khan el Khalilli. Als we zelf in Cairo zijn gaan we er eigenlijk altijd wel naartoe (ook met de kids). Ze zijn waanzinnig goed; mooie muziek, fantastische dansers en een mooie lokatie. Deze groep heeft al jaren een hele bijzondere uitstraling en de voorstelling is van hoog niveau.
De voorstelling is iedere woensdag en zaterdag en duurt van 20.30 tot 21.45 uur. Je kunt een taxi nemen naar de Al Azhar-moskee en als je daar naar Wikela al Ghouri vraagt dan is het nog geen 5 minuten lopen. Je moet er wel vroeger naartoe gaan – bijvoorbeeld 18.45 uur want ze verkopen geen tickets en je moet dus zelf in de rij blijven staan tot ze tussen 19.00 en 19.30 uur de deuren openen. Ik ging er vroeger als reisbgeleider vaak met m’n groepen naartoe en als je je daar op instelt is een uurtje wachten eigenlijk helemaal geen probleem.
Veel plezier!
Zonnige groet uit Luxor,
namens Kingfisher Tours,
Miriam Kok
Kingfisher Tours voor individuele rondreizen en excursies in Egypte: 10 jaar ervaring en al meer dan 2.500 reizigers!