El Quseir excursies

Hallo allemaal,

Ik ga in augustus samen met mijn vriend naar El Quseir voor 15 dagen.
Nou willen we naast snorkelen natuurlijk ook erg graag iets van het land zien.
Ik lees dat er excursies zijn naar Luxor, maar ik vroeg me af of je ook een excursie vanaf el quseir naar Cairo kan boeken? Eventueel een 2daagse, omdat het zo ver van elkaar af ligt. Zou het zo jammer vinden om naar egypte te gaan en vervolgens geen piramides te hebben gezien.
Heeft iemand van jullie hier meer informatie (of tips?) over?
Hoor het graag!

groetjes

Hallo…

Wat een heerlijk vooruitzicht!
Je kunt ongetwijfeld ook vanuit El Quseir een excursie naar Cairo maken.
Wil je niet met een groepsreis mee dan zou ik eens op de website van Miriam Kok www.kingfishertours.com kijken. Misschien dat zij iets voor je kan betekenen.

In Quseir is overigens ook cultuur te vinden: het Ottomaanse fort. Mijn eerste gedachte toen ik dit fort bezocht was dat ik het binnen 10 minuten wel gezien zou hebben maar de gids nam ons mee op een uitgebreide en zeer boeiende rondleiding!

Mocht je overigens meer willen weten over
Queseir
de mogelijkheid om onder prive begeleiding Abu Dabab (zeeschildpadden en zeekoe) te bezoeken
een goede rijstal (als je te paard of per kameel de woestijn in wilt) etc.
laat me maar weten.
Dan kan ik je aan contactgegevens helpen.

Groetjes
Pit:dag:

Dankjewel voor je reactie. Fijn om te weten dat de mogelijkheid er wel is om naar cairo te gaan. Heb jij toevallig enig idee aan welke prijs ik hiervoor zou moeten denken? En is het verstandiger dit soort excursies zelf te regelen, of af te wachten wat ze via het hotel te bieden hebben?

groetjes Sabine

Hoi Sabine,

Hoe prijzen precies liggen weet ik niet.
Misschien een idee om eens te kijken op de sites van de excursieaanbieders die je op dit forum tegenkomt.

Bedenk je wel alvast dat Cairo vanuit El Quseir niet ‘naast de deur’ ligt…
Luxor is een stuk dichterbij en een geweldig alternatief als je vanuit
El Quseir cultuur wilt ‘beleven’.

Groetjes

Hoi! Ja daar heb ik naar gezocht maar de prijzen zijn dan allemaal vanaf andere plaatsen… nouja, anders zie ik het tegen die tijd wel maar had graag even een idee gehad. Weet dat het inderdaad een heel eind is, ik gok zo’n 9 of 10 uur, maar dan is een 2 daagse excursie misschien wel een leuk idee! Luxor willen we ook graag zien… En de tocht op de kameel lijkt me ook erg leuk! Heb je nog meer tips? Vind ik altijd wel leuk om te lezen! Moeten natuurlijk ook maar eens afwachten of alles wel haalbaar is qua hitte :slight_smile: groetjes

Oke dankjewel! Ik zal nog eens een beetje rondkijken op internet voor wat informatie… en anders zie ik het allemaal tegen die tijd wel:) Het duurt ook nog 7 maandjes…haha.
Groetjes

Hoi Sabine,

Veel voorpret gewenst!
Mocht je tegen die tijd meer willen weten over El Quseir, snorkelen, duiken, kamelen, prive vervoer, heerlijke visrestaurantjes of andere zaken…laat maar weten!

Groetjes

Hoi, dankjewel! Iets leuks om naar uit te kijken inderdaad :slight_smile:
Tips zijn altijd welkom, wat zijn bijvoorbeeld goede plekken om wat te gaan eten en hoe is het vervoer geregeld in El Quseir? Is dit gewoon vanaf elk hotel te regelen? Mag ik vragen hoe het komt dat je zoveel van El Quseir af weet?:slight_smile: Ben je er op vakantie geweest of kom je er vaker? Groetjes

Hoi Sabine
Ik kom vaker in Quseir, vrienden wonen hier.
Mijn favoriete restaurant is El Ferdoes.
Je kunt hier echt heerlijk eten, aan het strand en op loopafstand van de boulevard.
Samakino is ook een goed restaurant. Zeer verzorgd en schoon, ligt iets verder van het (kleine) centrum van Quseir. Geen gelegenheid om buiten te zitten.

In welk hotel verblijven jullie?
In het centrum zelf liggen slechts een paar kleine hotels. Er is hier voor gekozen om de resorts op afstand van het plaatsje te bouwen.
Taxi’s genoeg. Wil je zelf een uitstap maken met prive vervoer, stuur me t.z.t. een prive berichtje. Dan kan ik je mijn telefoonnummer geven als je me wilt bellen om je vragen te beantwoorden.

Groetjes

Ok vandaar :slight_smile: Was al benieuwd hoe je er zoveel van af wist…haha.
We zitten in het Utopia Beach hotel! Ben benieuwd… De reacties over dit hotel zijn allemaal wel redelijk positief, wat ik er van gelezen heb.

Ik zal je tegen die tijd dan wel even een berichtje sturen. Heb trouwens ook contact gehad met Miriam Kok rondom een excursie naar Cairo, maar dan hebben we nog wel vervoer nodig van en naar Hurghada. Volgens haar was dit ook wel vanaf het hotel te regelen.
groetjes Sabine

Prima!

Groetjes
Pit:wereld: