El Calafate naar Salta

Hallo,

Ik ben nu in Buenos Aires en wil binnenkort een rondreis maken door argentinie, waar ik 2 weken voor heb.
Het liefst wil ik naar het zuiden én het noorden, en dan niet al te duur.
Ik wil graag de volgende reis maken: Buenos Aires - el Calafate - Salta - Buenos Aires.
Nu heb ik gekeken en deze route blijkt ongeveer 400 euro te zijn op zijn goedkoopst (combinatie van bus en vliegtuig) en dat is dan exclusief hostels, excursies (ik wilde graag over de glacier lopen en de trein naar de wolken nemen, en vlakbij Salta ook naar purmamarca en humahuaca), eten enz. Dat is te duur!
Nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie tips hoe deze reis wel mogelijk is?
Anders ga ik namelijk alleen naar el Calafate en terug naar BsAs, en vervolgens in Entre Ríos rondtrekken (dat is veel goedkoper vanuit BsAs).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Groetjes,
Suzanne

Hoi Suzanne,

Misschien ben ik een beetje te laat en heb je je reis al gemaakt.

Toch wou ik je even zeggen dat Tren de las Nubes vrij prijzig is en ik heb van meerdere mensen gehoord dat de reis niet het geld waard is. Dit zijn natuurlijk wel persoonlijke meningen.

Ik vond Salta niet erg duur, je hebt er vrij goedkope hostels en het eten is er ook iets goedkoper dan in BA. Purmamarca vond ik erg mooi maar mijn hoogte punten waren de routes vanaf Salta naar Cachi, Cachi naar Cafayate en Cafayate terug naar Salta.

En mocht je niet naar Salta gaan, één troost alles is mooi in Argentinië :slight_smile:

Veel plezier

Hoi!

Je kunt gaan couchsurfen, dan bespaar je op de kosten door bij de locals thuis te overnachten. Ik ken veel mensen die host zijn of gehost hebben en zelf ook een tijdje gehost en so far so good! Dan bespaar je op overnachtingen.

De bus nemen is weer een besparing alhoewel de afstanden soms wel erg groot zijn maar je komt er uiteindelijk wel.

En tja sommige reisactiviteiten die moet je eenmaal met een gids doen zoals de gletjer op maar dat is het dan ook dubbel en dwars waard! Je kunt bij ons losse reisactiviteiten boeken zoals gletsjertochten, de tren de los nubes en dagtochten naar dorpjes buiten Salta. Kijk op onze website voor inspiratie: www.vamosargentinie.nl en stuur ons een email voor de losse reisactiviteiten op info@vamosargentinie.nl

Groetjes uit Buenos Aires,
Esmeralda