Eind juli / begin augustus circa 2 weken naar Zanzibar inclusief Full Moon Party?

Van verschillende mensen hoor ik dat Zanzibar een te gek mooi eiland is, een soort van Malediven met parelwitte stranden maar dan MET cultuur en lagere prijzen :slight_smile: en waar ook nog eens wat te beleven valt.

Lijkt het je wat om samen met mij op basis van een Lonely Planet twee weken dit eiland te verkennen?

Een idee is om bijvoorbeeld op zaterdag 29 juli weg te vliegen vanaf Düsseldorf (vertrek 21:45) naar Dar es Salaam (Tanzania) daar kom je dan aan om 12:25 de volgende dag (je vliegt via Abu Dhabi). De prijs is tussen de 850 en 995 euro voor een retourvlucht.
Je kan vanaf daar met de boot naar Zanzibar (Stone Town) en daar bv 2 dagen blijven om vervolgens een week op Kendwa beach te blijven waar op 5 augustus de Full Moon Party is (sinds 1996 een begrip daar)

Daarna nog een dag of 2-3 op een mooi wit strand aan de South East Coast om vervolgens weer met de boot naar Dar es Salaam te gaan waarvan we vrijdag 11 augustus (vertrek 13:35) weer terugvliegen naar Düsseldorf (aankomst zaterdag 12 augustus om 7:20)
Ik houd rekening met 40 pp hotelkosten per nacht (dat kan goedkoper misschien als we een kamer delen) en 40 euro per dag aan eten en drinken en overige kosten.

Op basis van dit voorbeeldschema zijn dat 12 nachten en dan komt de totaalprijs uit op iets meer dan 1900 euro. Je bent dan 11 volle dagen op Zanzibar en in totaal met reistijd erbij 15 dagen van huis.

Dit is slechts een voorbeeld, planning en aankomst en vertrek data zijn bespreekbaar :- )

(Btw: ik heb ook nog een andere post in Forum staan, want het andere plan wat ik heb, is een reis door Ghana, Togo en Benin, maar ik denk dat het moeilijker is om voor die trip een reisgenoot te vinden, vandaar dit “alternatief”)

Jammer ik heb wel in juni vrij.

Sent from my SM-G800F using Wereldwijzer mobile app

Dat is ook wel bespreekbaar, begin of eind juni?

Is wel duur zeg je ticket ! Kijk eens op TUI voor ZNZ. Dikke kans dat je voor de helft van de prijs naar ZNZ vliegt.
Succes !

Op de site van TUI bieden ze dat (nog?) niet aan. Ik kan maar selecteren tot en met april van dit jaar.

Op D-reizen.nl hebben ze wel vluchten + hotel voor 9 dagen, halfpension is vanaf 1750 euro. Dat is dus korter en duurder :slight_smile:

Hallo Niekey,
Ik had je een privé bericht verstuurd

[ATTACH=CONFIG]81050[/ATTACH]