Eilandhoppen Zuiden: hoe makkelijk regel je terplekke transfers tussen de eilanden?

Ha allemaal!

In februari gaan wij 2,5 weken eilandhoppen in Zuid-Thailand. We hadden eerst het idee om bij een (internet-) reisorganisatie wat ‘bouwstenen’ bij elkaar te zoeken en zodoende van tevoren de reis te regelen, maar dit blijkt wel erg boven ons budget te zijn! Nu zijn we van plan om zelf wat hotelletjes / bungalows te boeken, maar omdat we het zo relaxed mogelijk willen houden voor onszelf vroegen we ons af hoe makkelijk het is om de transfers (ferry’s e.d.) tussen de eilanden van tevoren of terplekke zelf (goedkoop) te regelen. Kan iemand hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!

Hanneke & Dennis

Hoi Hanneke en DEnnis,

Reizen in zuid thailand is heel makkelijk ter plaatse te regelen. Overal vind je reisbureautjes waar je boot-of bustickets kan kopen. Transfers zijn makkelijk te regelen met minibusjes of met een tuktuk of taxi. Soms haalt de bootmaatschappij je zelfs bij je hotel op als je een kaartje koopt. Wij zijn net terug uit zuid thailand. Hebben de volgende route gedaan bangkok, phuket, phi phi, koh lanta, krabi. Hotels zochten we vaak een dag vooraf op in bookings.com. Dan hadden we een adres om naar toe te gaan en onderdak voor een nacht. Daarna keken we of het ons beviel of gingen we iets anders zoeken de andere dag (zonder met bagage te hoeven slepen). Vooraf boeken is ook niet nodig, keuze genoeg. Wij vonden dit alleen zelf handig.

Ik ben het volledig eens met Janine. Ik weet niet welke eilanden je precies in gedachten hebt. Mocht je ook besluiten om naar Koh Phangan te gaan, houd dan rekening met de full moon party. Twee dagen voor en twee dagen na full moon is er op het eiland vrijwel geen goedkope accomodatie te vinden. Ik weet niet precies wanner er in februari full moon is, doch dat is wel op te zoeken op het internet.

Veel reisplezier. Wellicht treffen wij elkaar, want mijn vrouw en ik zijn van 29 januari tot en met 14 februari op Koh Phangan en Koh Samui.

groeten Cor en Wilna>>>:wereld::zon02:

Ha Jeanine, Cor en Wilna,

Bedankt voor jullie reacties!
We overwegen nu zeker om alles ter plaatse te gaan regelen, als dat zo goed te doen is. Ik vroeg me nog wel af of dit ook het geval is voor de wat minder toeristische eilanden, zoals Koh Yao Yai, waar we ook heen willen. Weten jullie dat toevallig? En wat zijn ongeveer de kosten van de ferry’s / boottochten van het ene naar het andere eiland?

Wij zijn er vanaf 14 februari, dus we treffen jullie helaas net niet :wink:

Alvast weer bedankt voor jullie eventuele reactie!

Groet! Hanneke

Hoi hanneke,

Boottickets phuket (kata) -koh phi phi bath 450. Pp inclusief vervoer minibus phuket
Koh phi phi naar koh lanta bath200 pp geen busvervoer
Koh lanta -oa nang 400 bath incl ophalen op lanta bij hotel en wegbrengen naar hoyel in ao nang
betaald in november 2012. Soms moet je bij wat verschillende reisbureautjes een prijs vragen, soms scheelt het (iets)