Ik ben op zoek naar een weeshuis in Vietnam of eventueel Cambodja waar ik een eigen projectje rond voeding wil realiseren. Dit in het kader van een inleefstage waar ik een beurs voor kan krijgen van JINT.
Ik zou er willen zien wat en hoe men eet, hoe het met de hygiëne en de keukenorganisatie gesteld is en hoe volwaardig hun voeding is. Als studente voeding- en dieetleer kan ik bereken hoeveel energie, eiwitten, koolhydraten,… per dag ingenomen worden door de kinderen en of dit wel voldoet aan hun behoeften. Het is dan ook de bedoeling om hen indien nodig tips te geven om hun voeding volwaardiger te maken, volgens de mogelijkheden daar ter plaatse. Ik zou er ongeveer een maand willen blijven en zou dan nog een maand rondtrekken om verder de eetcultuur te leren kennen (oa mee gaan vissen, rijstvelden bezoeken,…)
Kan iemand mij helpen aan een weeshuis waar ik dit zou kunnen realiseren, het is niet de bedoeling dat ik werk in opdracht van een bestaande organisatie maar ik mag wel via organisaties contactpersonen zoeken ter plaatse. Ook andere tips of adressen in Vietnam of Cambodja zijn welkom.
Alvast bedankt
Tilde