Even een vraagje over paspoorten. Mijn kinderen staan alle twee in mijn paspoort bij geschreven. Volgens de informatie die ik hierover heb gevonden is dat geen bezwaar in Thailand. Toch hoor en lees ik dat het beter is om de kinderen een eigen paspoort te geven. Ze hebben wel een ID kaart maar die is alleen geldig in Europa.
Wat is wijsheid ?
Voor vertrek moet je in het bezit zijn van een paspoort dat nog tenminste zes maanden geldig is. (Kleine) kinderen hoeven geen eigen paspoort te dragen, al is het natuurlijk wel stoer om een eigen paspoort te hebben en deze te laten stempelen. Kinderen moeten in ieder geval in een paspoort geregistreerd staan om de grens over te mogen. Je kunt je kinderen, bij de burgerlijke stand in je woonplaats, dan ook het beste laten bijschrijven in het paspoort van de ouders. Indien beide ouders mee op vakantie gaan dan raden we zeker aan om de kinderen in zowel het paspoort van de vader als van de moeder bij te schrijven. Stel dat een van de ouder onverhoopt naar huis moet, dan staan de kinderen nog wel in het paspoort van de andere ouder.gegroet:georgessiam.
Hoe oud zijn de kinderen ? Vanaf een bepaalde leeftijd moeten ze wel hun eigen pas hebben.
Info op jou stad- gemeentebestuur en mail even de Thaise Ambassade of ga voorbij. Zeker is zeker.
Welkom in
De kinderen zijn 9 en 14 jaar. Het is tot en met 15 jaar toegestaan om bijgeschreven te staan in het paspoort van de ouders.
We voldoen dus aan de regels maar toch raden ze een eigen paspoort aan.
Waarom zeggen ze niet.
Wie raad dit aan ? Uw stadsbestuur of de Th-Ambassade.
Voor Uw 14 jarige kan ik het eventueel nog begrijpen, voor de "kleine(n)’ niet.
En eens in Thailand is het veiliger alleen met een fotocopie rond telopen en je pas veilig in de hotelsafe te laten.
Kleine tip. Maak voor de kinderen een plastiek hoesje met daarin : 1) hun naam en voornaam en adres in Nl. 2) Afzonderlijk papiertje (vervangbaar) met het adres van het hotel waar jullie verblijven. In het Engels aub.
Dit dragen ze dan om hun hals. Nooit problemmen bij verloren lopen of (nooit he) ongeval.
MVG Frank
Ik ben er achter gekomen dat de kinderen uit Belgie wel een eigen paspoort
moeten hebben. Op de site van Greenwood travel raden ze aan om ook voor de Nederlandse kinderen een paspoort te nemen.
Wel een goede tip, die van dat plastic hoesje met gegevens erin. Dat gaan we zeker doen.
Je raadt aan om ons paspoort in de kluis van ons hotel te laten. Is dat wel veilig? Het hotelpersoneel kan altijd in je kluisje komen. Ik weet dit uit ervaring omdat zij een keer ons kluisje moesten openmaken door een storing.
Dat ging zo snel en makkelijk dat ik mij afvroeg of dat kluisje wel zin had.
over het algemeen is men niet geintresseerd in paspoorten, alleen in geld en credit cards.
paspoorten leveren niets op. dus paspoorten kan je wel in de hotel kluis leggen geld ed is misschien een andere zaak.
In 2008 ben ik voor het laatst in Thailand geweest met mijn beide zoons van toen 15 & 13 jaar en beide stonden in mijn paspoort, geen enkel probleem hoor!
Ook ik liet mijn papieren en paspoort in kluisjes in hotels en guesthouses achter en nam een kopie van de pas mee.
Het is ook handig om een scan te maken van pas, reispapieren ed en te uploaden naar je eigen webmail, zo kan je er overal ter wereld bij mocht dat nodig zijn.
Veel plezier in Thailand!
wat ook belangrijk om te doen is om na te gaan of het land waar je heen gaat een ned ambas. heeft en zo niet naar welke ambassade je moet als je ze nodig mocht hebben.
:chin:Waarom niet gewoon een eigen paspoort ben je van allle onzekerheid af waarschijnlijk gaat het dan ook allemaal vlotter bij de paspoort controlle.
Houd er zoiezo rekening mee dat kinderen per 2012 een eigen paspoort moeten hebben. Bijschrijven kan dan helemaal niet meer.
Ik kreeg een tip, weliswaar niet zo’n leuke…maar het zette me wel aan het denken. Ik moest afgelopen jaar een nieuw paspoort aanvragen en wou dus ook gelijk mijn kinderen (1 en 4) bij mij inschrijven. Het werd mij afgeraden omdat, stel er overkomt mij iets en ik overlijd. Dan mag mijn man de kinderen niet mee terug nemen! De geldigheid van het bijschrijven verloopt dan. Je kan natuurlijk op beiden bijschrijven maar daar had ik dus op dat moment echt niet aangedacht! En helemaal met 2012 in het vooruitzicht hebben ze beiden een eigen. Het scheelt €30,- maar ja het moet toch over nog geen 2 jaar. (bijschrijven kost hier €20,- in een bestaand paspoort, een nieuwe €50,-)
Tja, daar had ik nog niet over nagedacht…
Bijschrijven kost hier wel wat goedkoper maar een paspoort kost hier wel 65 euro. Ik dacht ,ik doe dat wel in 2012 want een Id kaart hebben ze al.
Mijn oudste kan daarmee gewoon naar het buitenland met school.
Weer iets om over na te denken…