Hallo,
In April wil ik met mijn kinderen naar China reizen. Zij staan in mijn pasopport bij geschreven en hebben dus geen eigen paspoort. Nu vraag ik me af of ze allebei een eigen paspoort moeten hebben. Bij de visumwinkel zeggen ze van niet maar ik wil dit wel zeker weten. Ik wil daar niet aan de grens komen en dan niet toegelaten worden.
Waarom hadden mijn ouders nooit dergelijke ideeën? Ben met hun nooit verder gekomen dan Zeeland! Heb helaas geen antwoord op je vraag, maar wilde even 25 jaar frustratie uiten ![]()
Mijn ouders hadden helaas ook nooit zulke ideeën, al ben ik met hun nog wel tot zuid-Duitsland en de Vogezen gekomen. Maar ach, ik heb de schade de afgelopen jaren wel aardig ingehaald…
Maar back to business:
2. Aanvraagprocedure kinderen
[ul]
[li] Kinderen, 15 jaar of jonger, in het paspoort van ouders, kunnen een visum aanvragen. Er hoeft geen apart aanvraagformulier te worden ingevuld, de kinderen kunnen vermeld worden op het aanvraagformulier van de ouder. Pasfoto eveneens aanhechten aan formulier ouder.[/li][li]Kinderen, 16 jaar of ouder, dienen een eigen paspoort te hebben en bovenstaande procedures te volgen voor het indienen van een aanvraag.[/li]
http://www.chinavisumbemiddeling.nl/toeristenvisum-china/59602.html
[/ul]
Ik heb verder overigens geen ervaring met dit bedrijf, kwam hier via Google bij uit.
Anders zou je nog kunnen proberen contact op te nemen met de Chinese ambassade in Den Haag, daar zullen ze het absoluut weten.