Hallo,
wij willen heel graag ons bedrijf dat hier goed loopt voortzetten op Sint Maarten. Het is een grafisch vormgeef bureau. Het maken van folders, website’s, ontwerpen van logo’s etc…
Weet iemand of er al veel van dat soort bureau’s daar zijn?
Gr Arno en Jessica
Hallo,
Zover ik weet heb je niet echt veel van zulke bedrijven hier, misschien een stuk of 2 a 3. Die doen dan ook voornamelijk kopieren. Xerox is de grootste hier en daar lever ik ook alle kopieer werk bij af van voornamelijk bouwtekeningen. Nadelige hiervan is dat als je machine kapot gaat, het moeilijk is om een replacement te verkrijgen. Dat hebben we laatst gehad met xerox:mad:. hadden stuk of 12 bouwtekeningen die in kleur moesten worden gekopieert maar dat konden ze niet wat het apparaat was kapot en daar zit je dan op het eiland en niemand anders kan zo groot kopieren.
Hopelijk heb je hier wat aan heb je nog meer vraagje en ik weet er antwoord op dan krijg je antwoord:dag:
Groetjes
yessicasxm
Hoi Arno en Jessica,
Ik zelf had in NL een eenmanszaak. Wij zijn begin dit jaar naar St. Maarten geëmigreerd en toen moest ik mijn eenmanszaak in NL opheffen. Ik weet niet of jullie een BV hebben of een vof of eenmanszaak. Het maakt dus wel uit. Misschien hebben jullie dit allemaal al uitgezocht hoor, maar ik meld het toch maar even ;).
Voor mij was het dus noodzakelijk om mijn bedrijf hier opnieuw te registreren, alleen kon ik mij hier niet inschrijven als eenmanszaak (hiervoor moet je min 10 jr op het eiland wonen en ingeschreven zijn). Ik heb dus noodgedwongen een BV opgericht (wat hier overigens vrij eenvoudig kan).
Over de hoeveelheid van soortgelijke bedrijven (als die van jullie) kan ik niet heel veel zeggen. Het zullen er niet veel zijn, maar ze zijn zeker niet allemaal even goed. Daarnaast zijn ze vrijwel niet te vinden, dus met een beetje marketing (offline en online) kom je hier denk ik een heel eind!
Mochten jullie besluiten de stap te nemen (emigreren), dan is het wellicht interessant om naar mijn website te gaan. We wilden in eerste instantie voor onze emigratie een beroep doen op Dos Mundos, maar helaas is dit niet langer mogelijk. Zij regelen alles vanuit en Curacao, maar sinds 10 oktober 2010 zijn Curacao en St. Maarten aparte landen. Voor ons was het dus een en al ellende tijdens het immigratieproces. Daarom hebben we besloten er werk van te maken.
Sinds kort helpen wij mensen bij het emigreren naar St. Maarten. Vaak worden de kosten betaald door de werkgevers. Het is zeker de moeite waard! We zijn nog met een prijs-model bezig om ook mensen (zoals jullie) te ondersteunen bij de oprichting van een bedrijf hier op St. Maarten. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn, dan kun je gewoon contact opnemen. Ga naar moving2sxm.com voor meer informatie.
Grt. Mette
http://www.moving2sxm.com/site_logo.png