Werken als partner op Sint Maarten

Hallo,

Mijn man kan aan de slag in de bouw op St Maarten. Prima baan maar nu ik nog.
Ik heb veel diploma’s op het gebied van burgerzaken en activiteitenbegeleiding.
Met het eerste kan ik bij de overheid aan de slag en met het tweede is dat heel variabel. Verstandelijk gehandicapten, kinderopvang, ouderen, jongeren etc.
Maar ik heb ook horeca diploma’s en ervaring.
Ik ben “al” 43 en dat is niet zo jong meer, zeggen ze.

Is daar werk in te vinden? Ik kan me niet voorstellen dat ik de hele dag niets ga doen. Dat is echt borring :slight_smile:
Ik heb nu een eigen winkel en meubelontwerpbedrijf dus je begrijpt dat ik niet zomaar weg ga hier.

Voor dat we besluiten om te gaan wil ik heel graag weten of er meer voor mij is te doen als koken, schoonmaken en koffie drinken.

Ik hoor graag van jullie!

Hallo Anike,

Zo te horen heb je genoeg ervaring en ben je veelzijdig.Wij zijn nu 5 x naar St.Maarten geweest en als ik deze kans zou krijgen liet ik hem niet lopen.Als ik jou was zou ik voor de uitdaging kiezen om daar iets te zoeken. Als je eenmaal daar bent leer je genoeg mensen kennen die “de weg” weten en je willen helpen om werk of iets anders te vinden.Ben trouwens ook nog even nieuwsgierig bij welke onderneming jou man werk heeft gekregen.Ik zou zeggen GA ervoor.
Groeten, Lian.

Hoi Anike,

Het is zeker niet moeilijk om werk te vinden en je hebt allerlei mogelijkheden met jou ervaringen.
Ik heb er samen met me man bijna 2 jaar gewoond en heb gewerkt bij een dierenartsenpraktijk, terwijl ik daar helemaal geen ervaring in had. Je leert gauw genoeg mensen kennen en viavia vind je wel wat.
Wij hebben er een supertijd gehad en zijn sinds juli weer in Nederland omdat het werkproject klaar was van mijn man. Het leven is heerlijk daar en we missen het nog steeds erg. We gaan dan ook zeker komend jaar heen op vakantie om iedereen weer even te zien.

Als je erg twijfeld zou ik eerst eens heengaan op vakantie of misschien is het via je man zijn werk te regelen dat jullie een kijkje gaan nemen.

Ben benieuwd wat jullie doen of misschien hebben jullie al een besluit genomen.

Groetjes Rena