Eigen bedrijf of baan

Ben ff flink afwezig geweest ern moet zeggen een hoop info van iedereen alvast bedankt.
Mijn besluit is nog steeds niet rond mijn vriendin blijft zeggen dat voor een redelijk leven minimaal 25000 per maand nodig is uitgaande van 1 a 2 kids en dat zij natuurlijk gewoon huis vrouw is.
Tevens Vander tampico is wel heet maar niet vochtig hoor enige vocht wat ik heb gezien was dat van mijn eigen zweetdruppels :nod:.
Nu geloof ik best dat het wel goedkoper zal kunnen mijn vriendin spreekt natuurlijk vanuit Tampico gezien en daar is het leven toch wat duurder moet ik zeggen hoor voor 2500 pesos huur ik daar echt een mini apartement en met heel goed zoeken is het me gelukt afgelopen zomer een appartement te vinden voor 3500 pesos die nog redelijk van formaat was inclusief electra en airco dus dat was een meevaller maar heeft wel wat zoek werk gekost. Vooral omdat ze niet graag voor 1 maand verhuren maar minimaal 6 maanden daar omdat er veel buitenlands volk komt om te werken in de chemie of ofshore.
En de huizen prijzen liggen daar toch ongeveer op een 800000 pesos voor een redelijk eengezinswoninkje.
Maar wat ik ook hoor is zeker waar electra etc zijn daar de duurste kosten posten bedoel een ralph lauren pantalon voor omgerekend 50 euro bij de Liverpool is natuurlijk voor ons nederlanders een lachertje kost me hier toch 150 euries.
Maar zij wil liefst vertrekken helaas naar usa, canada, australie of nieuw zeeland vanwege de opkomende en steeds geweldadiger wordende criminelen in mexico, ik vind het jammer het land heeft echt mijn hart gestolen het is er echt prachtig en ik hoop dat het snel beter wordt en wie weet krijg ik haar dan nog zo ver.:nod:
Voor nu de groeten uit voorlopig nog een zeik nat en winderig koud rot nederland

hasta luego amigos

Meer dan 20.000 pesos heb je mijn inziens zeker niet nodig. Dat je vrouw het berekent vanuit Tampico zou best kunnen, maar ik woon ook in een relatief dure zone van de stad van Guadalajara. waar de huizenprijzen rond de 1,8-2,5 miljoen pesos liggen. En appartementen voor tussen de 500.000 en de 900.000 van eigenaar wisselen. Maar meer dan 20.000 maandelijks zou ik zeker niet hoeven uit te geven met een complete familie met kinderen en hond incl huur en verzekering, internet, elec, gas, water, telefoon, televisie, e.d… Heb het zelfs voor elkaar gekregen om enkele maanden niet meer dan 6000 pesos per maand uit te geven toen we na de aankoop en verbouwing van ons huis erg krap aan kas zaten.
Wat je ook zou kunnen doen is overwegen om ergens anders in Mexico te gaan wonen. Zijn genoeg plekken waar het stuk goedkoper is om te leven en ook gewoon veilig is en ook leuk is om te wonen. Zelfs aan de rand van Guadalajara kun je huizen voor onder de 300.000 pesos verkrijgen of huizen huren voor rond de 2000 pesos of mischien nog wel goedkoper. Als het mogelijk is probeer zoveel mogelijk euro’s te sparen. Met 15.000-20.000 euro heb je met de huidige koers dan al een huisje aan de rand van bijvoorbeeld Guadalajara. Scheelt dan al in elk geval huur aan maandelijkste kosten als je overgaat.
Ik heb uberhaupt niets van meer geweld gemerkt, behalve dan op televisie, dus ligt maar net aan van waar waar je komt. En daarbij kom ik regelmatig in de staten waar er relatief veel geweld schijnt te zijn.
Is dus jammer dat je vrouw daarvoor en vanwege de kosten Mexico wilt mijden terwijl het eigenlijk best meevalt en er in Mexico genoeg plekken zijn waar ook prima en betaalbaar te leven is. Hoop voor je dat je haar om krijgt.