Egyptenaar voor 1 a 2 weken naar NL halen?

Heey,

Allereerst: Ik ben (op dit moment) niet van plan om een Egyptenaar naar Nederland te laten komen, maar ik ben gewoon eens erg benieuwd.

Nu lees ik namelijk op dit forum veel verhalen van meiden die een Egyptische lover hebben en die hem het liefst naar Nederland zouden halen, maar dat dit nauwelijks mogelijk is ivm heel wat dingen.

Nu heb ik een aantal vragen, namelijk:

• Is het ook zo’n gedoe om iemand voor kortere tijd (dus alleen vakantie) naar Nederland te halen?
  • En wat komt er allemaal bij kijken dan? Kan iemand mij een duidelijke uitleg geven van hoe het in zijn werk gaat?

Ik ben wel eens heel erg benieuwd namelijk, en hoop nu wat meer duidelijkheid te krijgen. :wink:

Bedankt.

zo te zien heb je niet veel reacties gekregen.
moet je even kijken op buitenlandseparten.nl daar hebben ze veel informatie voor je

Hoi,

Ook voor een korte vakantie gaat veel papierwerk in zitten en tijd kijk even op ind.nl daar staat wat je nodig heb hiervoor.

groetjes

Hoi,

Voor een korte vakantie valt de procedure volgens mij wel mee hoor.
Als je een MVV (machtiging voorlopig verblijf) wil aanvragen om daarmee NL binnen te reizen en een verblijfsvergunning aan te vragen dan komt er wat meer bij kijken.

Check de website van de IND en anders contact met de NL ambassade in Cairo.

Groetjes,

Ties

Het lijkt mij zelfs voor een korte periode niet makkelijk want hij/zij moet wel over een aardig bedrag beschikken.
Ik geloof dat er ergens een bedrag van 34 euro per dag wordt genoemd dat hij of zij wel op moet kunnen hoesten.
Als je weet dat de lonen in Egypte niet al te hoog zijn is dat een hele opgave!

ook voor een korte vakantie moet je aan veel eisen voldoen en het is echt niet gemakkelijk. dus lees goed wat voor papieren jij en de egyptenaar moet hebben het kan ook lang duren voordat je antwoord krijgt kijk op ind.nl staat alle info op.

groetjes

De bedragen mogen hoog zijn maar dat versta ik niet onder en moeilijke procedure.
Als je een ticket naar NL kan betalen of vor je laten betalen dan stort die persoon vast ook wel wat centjes op je egyptische rekening om aan te tonen dat je je kan bedruipen.

Verder moet je documenten overhandigen als geboortecertificaten etcetera.

Greetz,

Ties

Misschien is het voor jouw geen probleem dit geld op te hoesten maar ik denk daar toch iets anders over want wat jij zo lanconiek “wat centjes” noemt loopt bij een verblijf van zeg 10 dagen al op tot euro 340.00 en dit moet wel op zijn rekening staan.
Vind ik persoonlijk voor iemand met een gemiddeld egyptisch loon heel veel.
Ik wil mijn vriend ook wel over laten komen maar kan dit niet even zomaar ophoesten.

Als jij de bedragen niet hoog vind dat is prima dan kan jij garant staan of eventueel het geld bij de egyptenaar op de bank zetten. Maar 34 euro per dag voor een egyptenaar is wel heel erggggggggg veel. En dit is niet het enigste wat je moet doen hoor. Zo komen er nog meer dingen bij die vrij lastig kunnen zijn dus lees goed wat je nodig heb.

Hoi Allemaal,

Ik ben 3 jaar geleden voor het eerst naar egypte geweest, sharm el sheikh om precies te zijn. Ik heb daar een jongen leren kennen en tot op de dag van vandaag hebben we nog steeds contact. Ik heb het zoveel moglijk vriendschappelijk willen houden om het mezelf ‘niet moelijk te maken’. Eerlijk gezegd kan ik hem gewoon niet uit mijn hoofd zetten en tijdens ons laatste telefonisch contact( vanavond nog) hebben we het er over gehad om hem voor een week naar NL te laten komen. Dit hebben we ook eerder besproken, maar toen heb ik de boot af gehouden omdat ik bang was hem nog meer te zullen missen las dat ik al deed…Hij zegt ( eveneens al toen) dat dat heel lastig is om dat te regelen, maar als ik in egypte ben en we samen naar de ambassade zouden gaan, en ik dus de kans heb om het zefl uit te leggen, dat het dan misschien wel zou lukken. Ik wil hem graag zien en ook geloven, maar toch heb ik twijfels…heeft iemand van jullie info daarover voor mij? advies is ook van harte welkom;) alvast bedankt!

RinD

Hoi,

Je kan hem voorbereiden op alles maar uit eindelijk moet hij de aanvraag doen en jij mag niet mee naar binnen. Je kan wel buiten wachten en dan misschien contact opnemen als het niet goed is gegaan.
Kijk op de ind.nl wat je er voor nodig heb.

groetjes

Ik ben we4l mee geweest de tweede keer. Maar helpt niet hoor.

Ze geloven jou wel maar het vertrouwen moet naar hem uitgaan.

Ik heb inmiddels een aardige bijdrage aan de papierstapel in Egypte geleverd. Maar gelukkig wel met een goed resultaat na twee keer een afwijzing nu al twee keer hier geweest.

Marmah