Bestemming

Hi all,

Ook ik heb sinds 3 maanden een relatie met een egyptenaar en ben in november voor 15 dagen naar Cairo geweest. Heb zijn vader en zijn zusters ontmoet en heb de tijd van mijn leven gehad. Weet dat er een groot cultuur verschil is, maar daar komen we samen wel uit denk ik. Ben al bezig hem hierheen te laten komen met vakantie voor 1 maand. Garantverklaring enz. gestuurd. Hoop dat hij een visum krijgt om hierheen te komen en dat hij dan wat van ons koude kikkerlandje te zien krijgt.
Heeft iemand enig idee hoe lang het kan duren voordat hij zijn visum krijgt.

Groetjesss

Hoi,

Wat leuk voor jullie.
Het kan lang duren voordat ze een beslissing nemen zo ongeveer 6 tot 8 weken als het niet langer is. Ik hoop dat je alle papieren heb anders wordt het afgewezen vaak door vesigingsgevaar dan kan je bezwaar tekenen. Helaas is het niet makkelijk en duurt het erg lang. Ik hoop natuurlijk voor je dat het wel gaat lukken.
Succes.

gr christa

Hoi christa,

ik heb een garantstelling + 3 loonstroken + kopie paspoort gestuurd (dit waren de papieren die ze nodig hadden) voor een vakantie in Nederland. Als alles goed blijft gaan, dan wil ik proberen een MVV in orde te laten maken. Ik weet dat er vaak negatief wordt gesproken over Egyptenaren, maar niet iedereen is hetzelfde … hoop ik.

gr marion

Hoi,

Je vriend moet ook kunnen aantonen dat hij weer terug keert naar Egypte door middel van werkgeversverklaring of een eigen huis. Hij moet ook een aanvraagformulier invullen dat formulier kan hij halen bij de ambassade en 2 pasfotos. Ik hoop dat het gaat lukken.
Ik ben zelf getrouwd met een egyptenaar en er zijn zat goede bij hoor als het goed voelt dan moet je er voor gaan.

groetjes

Hoi

zal in elk geval aan hem doorgeven dat hij dit moet aantonen. Hij gaat zondag bellen naar de ambassade om een afspraak te maken en hij weet ook al dat hij een internationale ziektekostenverzekering moet meenemen naar de ambassade. Weet je, ook al ken ik hem nog niet zo lang, het voelt gewoon goed aan en dat ik ook de reden dat wij er voor 200% voor willen gaan. Hartstikke fijn voor je dat je met een egyptenaar getrouwd bent en ik hoop dat ik over niet al te lange tijd hetzelfde kan zeggen.

groetjes en tnx