In april gaan mijn man en ik voor 6 dagen naar Istanbul. Kan iemand ons lekker en betaalbare eetadressen aanbevelen in Istanbul ?
Waar verblijven jullie?
De kans is groot dat jullie in sultanahmet verblijven, hier zijn veel toeristische restaurantjes. Zijn opzich prima!
In taxim is er de cicek pasaj (bloemen passage) dit is leuk om de sfeer mee te krijgen (vaak buikdanseres, muziek) en turks eten.
In ortakoy heb je uitzicht op de moskee in het water (waar klm mee adverteert) en de brug, erg mooie plek! Vele restaurantjes maar het is ook aan te raden kumpir te eten (google maar even ;)) en waffle als toetje.
In Nisantasi lopen de juppies van istanbul rondt
veel dure auto’s en hippe tenten.
Wellicht is het ook leuk een avondje aan de aziatische kant te eten!
Bedankt,
We verblijven in hotel Saba, vlakbij de blauwe moskee. :dag:
Ik vond de toeristische restaurantjes echt een afrader…Dus vermijd de restaurantjes waar in 4 talen het menu al buiten staat ![]()
Vlakbij de Egyptische bazaar zit een geweldig goed restaurant waar je voor weinig geld kunt eten. zal eens kijken of ik de naam nog kan vinden. En sowieso, als je maar even een paar straten verder loopt en even net buiten de toeristische hoofdstraten komt kun je eigenlijk bijna overal al goed eten.
Ik heb erg lekker gegeten in restaurant Cennet.
Dit zat net buiten het plein waar de blauwe moskee aan ligt op een hoek. Was een leuk restaurant waar je lekker mante (gevulde pasta) kon krijgen.
veel plezier trouwens.