Eerste verre reis

Wij zouden volgend jaar in januari/februari graag voor een maand naar Thailand reizen.We zijn een koppel van 65, en het zou onze eerst verre reis zijn, in europa hebben we wel wat ervaring . Is het goed te doen, om op ,eigen initiatief, verschillende plaatsen aan te doen , Trein /openbaar vervoer, binnenlandse vlucht .Ik zou graag weten, of er ter plaatse kan gereserveerd worden, voor hotel /huisje enz.Is er die periode voldoende plaats, of is dit nooit een probleem ?

Wilfried

Dit is buiten de eerste week( onze kerstvakantie) echt geen enkel probleem. Je zult de eerste weken- t/m ongeveer 15 jan- in het piekseizoen vallen qua prijzen van de accommodatie’s maar er is eigenlijk altijd wel plek dan. Op voorhand hoef je niets te boeken en ook hey openbaar vervoer ect kan je ter plekke prima regelen.
Binnenlandse vlucht via bv Air Asia kan wel stukken goegkoper wezen als je dit al ruim van te voren vastlegt( Ryanair principe). Je kunt uiteraard geluk hebben maar dan moet je erg flexibel zijn. Anders zou ik dit als enige vastleggen…

Alvast veel succes

1 like

Ik zou me hier zelfs voor de week tijdens onze kerstvakantie niet al te veel zorgen om maken. Ik ben al meerdere malen met kerst in Thailand geweest en heb nog nooit het probleem gehad dat ik helemaal geen accomodatie kon vinden. Echter, heb je specifieke wensen en/of stel je bepaalde eisen aan je verblijf, dan zou ik de raad opvolgen om even vantevoren te reserveren :slight_smile: In de LonelyPlanet staan bijvoorbeeld van veel hotels wel websites waarop je een reservering kunt plaatsen.

Voor meer info kan je ook even op mijn website kijken!

1 like