Eerste post

Mijn naam is Remco en ik ben 32 jaar oud, en woon/werk in de omgeving van Amsterdam.

Nadat ik de afgelopen jaren Costa Rica, Singapore, Maleisië, Thailand, Japan en meerdere malen de VS heb bezocht gaat de volgende verre reis naar Vietnam.
Samen met een maatje vlieg ik begin december naar Bangkok en een paar dagen later door naar Ho Chi Minh, omdat we een rustig tempo aan willen houden beperken we ons tot de onderste helft van het land (Hue & lager).
Het plan is om eerst de HCM en de Mekong delta door te reizen en om vervolgens naar de omgeving van Da Nang te gaan en vervolgens met de trein naar beneden richting Nah Trang voor een paar dagen zon, zee en cocktails. De reis zal een ruime 2 weken duren.

Tips zijn altijd welkom!

Hoi Remco,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht in het verleden,zie ook dat je naar Thailand bent geweest.
Heb je tijdens je vakantie ook het noorden van Thailand aangedaan?
Ik ga altijd graag naar het Doi Inthanon gebergte,je vind daar schitterende watervallen zoals de Mae Klang.
Nou je zou graag naar Vietnam willen gaan op vakantie,goede keuze Remco!
Vietnam is een ontzettend mooi land, waar je zowel rustige activiteiten kan ondernemen als heel actief bezig kan zijn.
Mensen die naar Vietnam reizen bezoeken meestal steden als ,hanoi,ho chi minh, etc. Daarnaast zijn ook bekende natuurparken en andere toeristische plaatsen erg bekend in Vietnam.
Zelf ben ik éénmaal in mijn leven naar dit prachtig land geweest.
Als ik je een tip mag geven,Remco!
De ondergrondse tunnels van Cu Chi zullen waarschijnlijk diepe indruk op u maken.
Deze tunnels liggen 70 kilometer ten noordwesten van Ho Chi minh stad en tijdens de Vietnamoorlog vormde dit 265 kilometer lange gangenstelsel een grote Vietcongbasis.
Moest je nog eventueel met vragen zitten dan kan je altijd terecht op het Vietnamforum hier op wereldwijzer!
Weet zeker dat Anne Jitske en Ton je vragen met de Vietnamese glimlach zullen beantwoorden.
Succ6 nog Remco!
groet,georgessiam.