Eerste poging

Ik denk dat ik me nu moet voorstellen. Ben Anna en wil uiteindelijk graag wonen (en misschien werken) in noord Sulawesi. Eerst een half jaartje proberen. Kan ik wel zonder Nederland?? En als het bevalt - waar ik eigenlijk wel erg van uit ga - wil ik mijn huis verkopen en mij daar vestigen.
Heb niet persé werk nodig maar is misschien wel lekker om bezig te blijven. Alle tips om dit op te pakken, te beginnen, aan te gaan zijn welkom!

Welkom op Wereldwijzer, Anna!

Misschien helpt het je om even een kijkje te nemen in het Indonesië Forum.

Succes!

Hoi Anna,
Weet niets van Sulawesi, maar heb zelf wel een soortgelijke stap genomen in 2011/2012. Ik ben april tot oktober 2011 in Kenia gaan 'proef’wonen om er vervolgens in april 2012 naartoe te emigreren. De eerste maand in 2012 heb ik me bewust vrij gehouden van enige verplichting, zodat ik eerst even rustig kon acclimatiseren, de omgeving leren kennen enz. In de tweede maand tot en met de zesde maand heb ik vrijwilligerswerk gedaan op een school en in een kindertehuis. Dit had ik ook met het oog op evt verveling gepland, maar hier heb ik uiteindelijk ook echt veel aan gehad! Los van de geweldige ervaringen die ik met de kinderen opdeed, bouw je er ook een beetje een netwerk mee op. Als je ver van Nederland bent, uitje vertrouwde omgeving in een totaal nieuwe cultuur is het echt weer helemaal opnieuw opstarten. Je bent echt op jezelf aangewezen. Zo’n netwerk door (vrijwilligers)werk is dan echt wel heel fijn hoor! Ik kan je dit dan dus ook echt van harte aanraden!
Heel veel succes met je plannen en vooral genieten!
Groetjes uit Kenia!

Via Wereldwijzer app

Hoi, ik ben van plan naar Kenia te gaan. Ben er nog nooit geweest, en jouw stap om daar te gaan proefwonen vind ik super, en aantrekkelijk! Wil je er meer over kwijt? Graag!

Hoi Ann!
Misschien kan je mn reisblog lezen wat ik toendertijd heb bijgehouden? www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu
Daar heb ik toen een geprobeerd mijn ervaringen te delen. :slight_smile:

Verder hebben we via de mail nog wel even contact. Heb je berichtje ontvangen en zal je later vandaag even antwoorden! :wink:

Groetjes!

Via Wereldwijzer app

Ga m checken, bedankt!

Hey Ann! Heb je mijn email diezelfde dag nog ontvangen?
Hoop je weer te horen! :wink:

Via Wereldwijzer app

Hoi, ik heb je mail niet gezien, zou je m nog eens willen sturen?

Zou je mij je emailadres nog eens willen sturen in een pb (in pb mag je ze wel gewoon voluit schrijven. Hier in het openbaar niet. Misschien heb ik de verkeerde gebruikelijke leestekens gebruikt?)
Of je stuurt mij even een berichtje naar mijn hotmail com adres? marriettevdvelde ervoor :wink:
Groetjes!

Via Wereldwijzer app