Eerste keer Italië!

Wij hebben 2 weken vakantie van 21-8 t/m 4/9
en nu willen we een soort rondreisje noord- Italië doen,

maar ik weet niet zo goed wat leuk is en mooi is

kleine richtlijn mijn vriend wil graag de dolemieten meepakken
en ik een mooi meer

we houden opzicht wel van een beetje reuring en gezelligheid
appartement of stacaravan maakt ons niet zo veel uit

heeft iemand een leuk idee?

liefs Carolien

Dit is super: Dolomieten én vb. het Gardameer héél mooi en zal niet ontgoochelen !

Gardameer :

• Noordelijk vh Gardameer (Riva) is er wel meer wind, surfersregio. Kies het Zuidelijker gedeelte als verblijfsplaats.

• Je kan rondom het meer rijden, of met de boot oversteken een stadje bezoeken, een marktje meepikken of een terrasje doen. Je kan ook een boot huren.

• Interesssante plaatsjes zijn o.a.:
    het schiereiland Sirmione (gezellig, winkeltjes, restauantjes), Pescheira, Bardolino, Malecesine, Lazise, Desenzano, Gardone Riviera, Gargnano, Limone(ligt tussen hoge bergen,noordelijk hiervan surfersregio)), het stadje Salo(met een mooie en langste boulevard vh meer met café’s, ijsbars), Torri del Benaco met op 300m H. uitzichtpunt “Balcone del Garda”, e.a.

• Je kan eventueel ook nog op uitstap naar Verona(Romeo & Julia) en/of Venetië (vb. parkeren te Venetië op “Tronchetto” daar vertrekt ook de waterbus, de “Vaporetto”.

Je kan ook opteren voor het Lago Maggiore(bijzonder mooi met 3 eilandjes), Como- of Luganomeer.

Dolomieten :
Zie ook op het Italiê Reisforum onder “Campinginformatie en discussies” een Topic van 15/03/2010 volgnr #3, nl. :
camping in trentino(dolomieten)
bakker54
Het is wel een vraag ivm campings maar een onderdeel vd tektst betreft algemene info over de regio Dolomieten.

Doorblader misschien ook eens het Italië-Reisforum “Archief”.

…en er is ruime keuze ivm hotels, B&B’s zowel Dolomieten als Gardameer, Lago Maggiore, … !

1 like

Het Lago Maggiore is heel leuk, kom ik al jaren en van daaruit maken we weer tripjes.