Autorondreis Italie - tips gevraagd

Hallo allemaal,
Na een aantal USA roadtrips (met auto + camper) zitten we nu te denken aan een rondreis door Italie met de eigen auto.
We hebben diverse plaatsen al een keer bezicht tijdens een stedentrip (Rome, Florence, Pisa, Venetie)

We hebben nu iets minder dan vier weken de tijd en dit is ongeveer het idee tot nu toe:

2 dagen aan het Como meer
5 nachten in Cinque terre (dan daar uitstapjes doen naar Portifono + Pisa + Luca)
4 nachten midden in Toscane (daar enkele uitstapjes doen naar de kleine plaatjes daar)
3 nachten in Rome
4 nachten bij het Gardameer
2 nachten Venetie
5 nachten Dolomieten *evt 2 verschillende hotels

Mijn tweede hobby is fotograferen dus Cinque terre en Toscane hebben wat meer nachten hebben om bij mooi licht de omgeving te fotograferen.

In Toscane willen we dan dicht bij Val d’Orcia zitten.

De Amalfi kust lijkt me ook prachtig, maar dat wordt misschien weer te veel. Of is dit toch echt de moeite?

Bij het Como meer zijn nog diverse leuke hotels met een redelijk zwembad waar we kunnen verblijven.
Bij het Gardameer is dit volgens mij een ander verhaal. We zoeken eigenlijk een hotel wat redelijk dichtbij het meer zit met zwembad (en niet de hoofdprijs :wink: tips zijn welkom. Of kunnen we beter het Gardameer skippen en aan de oostkust een leuke badplaats meepakken?
Het leek me ook leuk om een soort safaritent te huren in de omgeving van het meer, maar dat is volgens mij behoorlijk aan de prijs, en kan je beter een hotel pakken.

Bij de Dolomieten willen we vlak bij Val di Funes zitten. Iemand daar ervaring mee?

Verder zijn tips en adviezen welkom.

Als je in Toscane dicht bij Val d’Orcia wil zitten en een schitterend panorama over dat gebied, moet je in het hoogst gelegen stadje daar verblijven:
Montepulciano dus.

Een goed adres is:
Appartementi Bellarmino…
Via San Donato
Montepulciano (Si)
Zie google.