Overnachtingshotels

Binnenkort hopen mijn man en ik voor een week naar Italië (Gardameer) te gaan. We zijn van plan de heenweg in twee dagen te doen, omdat 1100 km toch best een end is.
Ik ben al op zoek geweest naar overnachtingshotels langs de route in Zuid-Duitsland/grensgebied Duitsland/Oostenrijk, maar de hotels zijn allemaal vrij prijzig; 120 € per nacht ben je zo kwijt.
Daarom heb ik een paar vragen:

• Hebben jullie ideeën voor hotels?
  • Is het raadzaam om van tevoren te boeken of is er altijd wel plek?

En dan nog een paar vragen over de streek rond het Gardameer:

• Welke plekken móeten we gezien hebben?
  • Zijn er treinstations in de buurt zodat we eventueel Milaan kunnen bezoeken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ciao!

Ik reisde in het voorjaar naar Piemonte en het Gardameer. In het hoogseizoen zou ik echt niet naar het Gardameer gaan, want ik vond het in het voorjaar al enorm druk. Maar als je buiten de meest toeristische weken gaat, kan je mooi genieten van de natuur en de leuke stadjes die je kan bezoeken. Ik heb in de volgende twee blogs mijn tips beschreven:

Limone sul Garda is een aanrader en ook de Grotten van Catullus in Sirmione vond ik geweldig om te bezoeken! Maak ook zeker een mooie wandeling.

Wij overnachten meestal niet tijdens de heen en terugreis. Naar Noord-Italië is het in een dag wat ons betreft prima te rijden, dus overnachtingshotels heb ik zo geen tips voor. Op trenitalia.it kan je overigens je treinreizen plannen, om een dag naar Milaan of Venetië te gaan. Dan vind je eenvoudig de beste stations. Let wel op dat parkeren bij de grotere stations duur kan zijn. Vorig jaar zijn wij vanuit het Lago di Levico naar Venetië gegaan met de trein en het scheelt je een hoop parkeerkosten als je vanaf een klein stationnetje vertrekt!

Groeten, Aniek

1 like

Bedankt voor je reactie! Leuke blogs!

We hopen zaterdag te vertrekken, dus ik vermoed dat de drukste periode al achter de rug is.
We hebben verder besloten om inderdaad maar in één keer door te rijden, moet te doen zijn.

En… hoe is de reis bevallen?