Eerste keer indonesie

hallo

ik ga voor de eerste keer 3 maanden backpacken eerst 2maanden australie en dan wil ik vanuit cairns(noord-oost australie) naar indonesie voor nog 1 maand weet iemand hoe ik daar het goedkoopst kom maakt niet uit waar percies ik vertrek weer naar huis vanuit singapore.Ik zou graag van meerdere eilanden wat zien dus ik weet ook nog niet wat de handigste en goedkoopste route is en hoe makkelijk je van het ene naar het andere eiland komt.Kun je in indonesie ook betalen(/omwisselen) met travelchecks? En hoe lang van te voren moet je een visum aanschaffen en waar doe je dit? (Ik vertrek op 10 maart)

Alvast super bedankt en groetjes daisy

Er zijn al heel veel draadjes over wat er zoal te zien is in Indonsie, dus daarvoor verwijs ik naar de zoekfunctie.

Travelercheques:

Je kan ze verzilveren bij de bank en bij wisselkantoortjes, maar de koersen zijn niet altijd even gunstig. Voor 100 euro krijg je een hele stapel rupiah’s, en het schijnt regelmatig voor te komen dat je opgelicht wordt bij het wisselen en te weinig krijgt voor de cheque. Ik geef er de voorkeur aan om gewoon te pinnen.

Visa:

Wanneer je minder dan 30 dagen in het land blijft, krijg je een visa on arrival. Dit moet je contant afrekenen, zorg dus dat je geld bij je hebt zodra je aankomt. (De pinautomaat is nl pas NA de douane.)

Wanneer je langer wilt blijven, moet je vooraf een 60 dagen visum regelen. Dit kan max drie maanden voor aankomst.

Vliegen:

Airasia en Jetstar vliegen redelijk goedkoop van en naar Indonesie

Vervoer tussen eilanden:

Afhankelijk van welke eilanden je wilt bezoeken en hoeveel tijd je hebt, kun je voor de boot of voor het vliegtuig kiezen. Er gaan ferries (Pelni is de grootste maatschappij), en op sommige trajecten als Bali - Lombok en Lombok - flores gaan er ook boten speciaal voor touristen.