Er is altijd veel te doen op het forum over de malaria tabletten. Mijn mening is als je een paar weken op vakantie ga, slik de pillen, het is zo zonde als je ziek wordt tijdens je vakantie en ziek ben je ervan, met een beetje pech kan je er 2 weken last van hebben.
Voor mij is het de eerste ervaring met Malaria. En ik moet zeggen je wordt er niet blij van. Ik had niet alle bekende symptomen zoals koorts, rillingen en hoofdpijn. Ik had een soort van buikgriep, misselijk, gas in mijn darmen, vieze smaak, verschrikkelijk. Mijn man was er niet gerust op en we zijn naar de 1e hulppost gegaan, hier hebben ze bloed geprikt, het onder de microscoop gelegd en daar kwam malaria uit. Je hebt malaria in 3 gradaties, gelukkig had ik de milde vorm. Ik kreeg een 3-daagse (van 18 pillen) pillenkuur mee, hier werd ik alleen maar beroerder van. Nu na 1.5 week voel ik mij eindelijk beter.
Met malaria valt niet te spotten, zodra je in een land bent geweest waar malaria heerst, altijd checken als je iets geks voelt.