Sinds ik terug ben uit Thailand ben ik al 3x ziek geweest zo hevig dat ik alle 3 de keren op de SEH beland ben. Ze gaan nu verder onderzoeken of het malaria kan zijn.
Ik heb dan hoge koorts met koude rillingen, hevig overgeven en hoofdpijn.
Iemand hier ervaring mee???:drugged:
Al een bloed/faeceskweek laten doen?
Waar ben je zoal geweest in Thailand Cynthia?
Het kan misschien ook reizigersdiarree zijn?
Dit treedt meestal op tijdens de eerste week van het verblijf, gemiddeld al na de derde dag. De belangrijkste symptomen zijn een frequente, waterige ontlasting, krampen en misselijkheid. Zonder behandeling verdwijnen de klachten meestal binnen de 5 dagen.
komt de koorts in cycli van 3 dagen?
De aanval begint onverwacht, met een paar keer diaree en ndan vervolgens hoge koort met rillingen en braken. Nu geloofden ze op de SEH ook niet meer in weer een virus. Ze hebben nu bloedkweken genomen en nu ook apart bloed geprikt op malaria. Ook moet ik 3 potjes met faeces inleveren en volgende week vrijdag terug naar interne spreekuur. Ik ben geweest van Phuket naar Khao Sok Int. Park, vervolgens naar Samui en daarna naar Tao en toen weer terug naar Phuket. Het is geen reizigersdiarre want dat heb ik in Indonesie gehad en ik was juist zo blij dat ik dat niet in Thailand heb gehad!!
O ja, de koorts duurt meestal een dag of 3, ook dat ik flink ziek ben, alleen de eertse aanval leek langer te duren. Ik ben 29 maart teruggekomen in Nederland en ben ziek geworden begin juni, eind juni en nu vanaf donderdag…
Nou dan is het zeker geen reizigersdiarree,wist niet dat je allang terug was van Thailand!
Nou ben geen dokter,maar ik zou de testen afwachten in tussentijd Cynthia!
sterkte nog!
Thanx, ik hou jullie op de hoogte
Klinkt meer als Dengue. Malaria is erg, erg onwaarschijnlijk.
en hoe is het met je?
Hoi,
De eerste uitslagen zijn bekend: geen malaria of andere tropische aanverwante zaken. Gelukkig. Morgen heb ik nog een belafspraak voor de resultaten van de laatste keer bloedprikken. De ontstekingswaardes tijdens zo’n aanval zijn wel verhoogd. Omdat ze het tot nu toe niet weten houden ze het erop dat ik nu 3x hetzelfde virus heb gehad…
Het goede nieuws is dat ik Azie dus lekker kan blijven houden als reisbestemming en dus weer vrolijk verder ga met sparen…:zon02::zon02:
goed nieuws dat het geen malaria of andere tropische ziekte is, maar het zou wel fijn voor je zijn om te weten wat het nu wel is.
succes met het beter worden en met het sparen…