Eerst zuid of eerst Noord?

In Maart 2011 ga ik eindelijk dit prachtige land verkennen! Samen met een vriendin ga ik in Zuid-Oost Azie rondreizen. We beginnen in Thailand waar we ongeveer een maand willen blijven. Nou zitten we te denken om eerst naar het zuiden te gaan. Maar ik lees hier eigelijk dat de meeste mensen eerst naar het noorden richting Chiang Mai enz. trekken. Wat zou de meest logische en beste reis route zijn?

Ik hoor het graag!

Hee Kelly,

Ik was er afgelopen maart, nadat ik eerst een keer of 6 in nov. was geweest.

November is de koudste maand in Thailand, maart een van de warmste, en de temperatuur vertoont een stijgende tendens.
Vandaar beter in het noorden beginnen, want daar heb je geen uitweg, behalve hier en daar een zwembad. Als je vervolgens in het zuiden bent aangekomen is het warmer, maar zit je neem ik aan aan stranden of op eilanden.

Ik ondernam minder dan ik normaal deed in november, vanwege de warmte. Behalve in de hoek Chiang Rai, daar was het nog aangenaam, en kon ik mijn gang gaan, zonder al teveel aanpassingen. Helaas is het wel het seizoen dat rijstvelden worden platgebrand, dus uitzichten vanaf een berg kun je vergeten in het noorden. Daar staat tegenover het droger is, dus minder ongedierte.

Hans.