Een wereldreis, opzoek naar avontuur en de schoonheid van de aarde

Ik zoek iemand die de materiële wereld en de maatschappij die er bij komt beu is en graag een avontuurlijke periode tegemoet wilt gaan.

Het plan is om met een 300euro te starten en onderweg bij te werken indien nodig. De plaats om heen te gaan is de wereld en er gratis door reizen. De periode van vertrek gaan we afspreken. Voor dat we zouden vertrekken wil ik wel al een paar dagen zo hebben samen doorgebracht. Tijdens deze dagen zou ik het graag willen hebben over vertrek datum, verwachtingen, levens ideologie, wat je durft/kan … ik verwacht een goede voorbereiding.

Hier is al wat over mijzelf,

Ik heet Yves (Van Laer), ik ben 22 jaar jong en ben geboren te Geel in de provincie Antwerpen (België). Ik heb 6 jaar in Duitsland gewoond (Heidelberg), 11 jaar in kasterlee en de laatste 5 jaar woon in terug in mijn geboortestad. Ik heb 1 zus.

Op het ogenblik ben ik werkloos en de fit om te zoeken om in deze materiële wereld te leven is te klein om er op door te kunnen gaan.

Ik houd van sporten. Ik doe mee aan een loopschema van start to run. Om de 2 dagen kan je me ook vinden in het stedelijke zwembad waar ik baantjes zwem en ik fiets ook graag met de mountainbike in de bossen.

Muziek is iets dat iedereen graag heeft.:stuck_out_tongue: Ik houd voornamelijk van alle muziek. Maar het liefst wereldmuziek.

Qua persoonlijkheid ben ik een vrij stil karakter en meer een genieter. Ik kan goed luisteren en heb vrij veel empathie. Geduld is het meest belangrijkste op een reis als deze, gelukkig heb ik dit ook.:slight_smile: Waar ik niet tegen kan is hypocriet gedrag en het liefste heb ik dat mensen eerlijk tegen mij zijn, hoe hard de waarheid ook mag zijn.

Ik ben ook een tijdje activist geweest voor mensen rechten/ milieu. Nog stopt mijn ideologie niet om samen te leven met de aarde dan het te gebruiken.

Genoeg over mijzelf. :stuck_out_tongue:

Je kan me contacteren door op dit bericht te antwoorden, een mailtje te sturen (yves.vanl@gmail.com) of voeg mij toe op facebook (Yves van laer).

heey yves,

geweldig idee dat je daar hebt.
zelf ben ik al begonnen met deze reis.
ik bevind mij momenteel in parentis en born, ongeveer 100km zuid van bordeaux.
eigenlijk zou je mijn blog eens moeten lezen (wie durft).
dan krijg je mischien een beetje een idee wat mijn bedoelingen zijn.
net als jou ben ik de matrialistische wereld meer als beu!!!

alleen nu zit ik op het internet omdat ik hier een baantje heb.
me eerste baantje sinds ik vertrokken ben. als tomatenplukker en het bevalt me prima!
mijn tent staat op een heel klein strandje aan een gigantisch meer, hier in het zonnige frankrijk.
ik zou mijn gevoelens die ik heb sinds mijn reis in nog geen 1000 woorden kunnen beschrijven.

ik leef van de natuur, ik was mezelf en me kleren in de rivieren, eet de aardse groene korst, en leef van kleine diertjes of vis. ik neem alleen zoveel van de natuur als ik zelf nodig heb.
en ik heb mezelf TOTAAL afgezet van die belachelijke wereld die wij zelf gecreeërd hebben.
maar grotendels VOOR ons is gecreeërd!

nu ben ik dus aan het werk, en dat alleen maar omdat ik vanaf hier door de pyreneeën verder wil trekken, dus wat warmere kleding aan moet schaffen.

ik doe dit nu allemaal alleen en vind dat zo erg prettig. maar gezelschap is net zo goed.
elkaar leren kennen zal moeilijk zijn aangezien ik al op pad ben.
maar ik geloof in de regels van het universum. en als er 2 jongens zijn met dezelfde ideeën en bedoelingen, dan maken de (waarschijnlijk) 2 verschillende karakters ons juist sterker!

zo zie ik het althans.

voor zover laat ik het hierbij, spreekt dit je aan, laat me maar wat weten en het zou prettiger zijn als je dan een telefoonnummer achter kon laten, dat is voor mij namelijk veel gemakkelijker als het internet. en kan ik je meer over mezelf vertellen.

als ik niks meer van je hoor, absoluut geen probleem, maar wens ik je wel oprecht heel veel geluk toe. ik ben alleen al blij om te zien dat steeds meer mensen ¨wakker worden¨.

ga je goed!!!

Hej, ik heb al zolang zin hierin en ik durf eindelijk mijn stoute botten aan te doen :p.

Dit is mijn nummer, 0493 62 47 81.

Dag Yves,
Ikzelf zit zowat in dezelfde situatie als jij. Kheb ook het gevoel dat deze materialistische wereld vroeg of laat uit zijn voegen barst. De wereld kampt met meer en meer problemen: de niet te ontkennen klimaatsverandering en haar gevolgen, de wereldwijde armoede ten gevolge van westerse hebzucht (op wereldschaal begonnen tijdens kolonisaties) en last but not least, de almaar stijgende wereldbevolking. Hoe alles de komende 20 jaar zal veranderen weet ik niet, maar dàt we voor een keerpunt staan is duidelijk.
Nee, een eeuwige pessimist ben ik zeker niet hoor. Ik ben een levensgenieter, in die zin dat ik aan de kleine dingen des levens (een mooi landschap of dier, een glimlach van een ander enz…) veel belang hecht. Ik heb ook interesse voor de Oosterese wijsheden van het Boeddhisme en Hindoeïsme, die - waar ik binnen deze context van “anti-materialistisch leven” naartoe wil - zeggen dat de oorzaak van alle lijden, het verlangen van de mens is. Verlangen naar zintuigelijke geneugten, naar erkenning en eer. Ook vele andere concepten van deze wijsheden spreken me heel erg aan.

Ziehier een (hele) korte samenvatting van mij ideologie. (ik zou er een boek over kunnen schrijven haha)

Daarom wil ik net als jullie leren zo onafhankelijk mogelijk van het systeem te reizen. Als stadsmens is dat natuurlijk een grote uitdaging en besef ik dat je voor een dergelijke onderneming toch wat handige survival en bushcraft-technieken onder de knie moet hebben.

Reiservaring heb ik nog niet echt, maar ik heb voor 2011 de kans gekregen om samen met een ervaren reiziger een reis van 3 weken te maken naar Tibet (zal waarschijnlijk al direct een grote confrontatie worden met een totaal andere wereld).

Het lijkt me super om in een kleine groep rond te trekken voor onbepaalde duur, op voorwaarde dat we allemaal zowat eenzelfde ideologie delen. Alleen reizen is ook al in me opgekomen; zal zeker wel veel voordelen hebben (absolute vrijheid enz…), maar er zullen dan zeker vele eenzame momenten zijn en achteraf heb je niemand waarmee je kan nakeuvelen over wat je hebt beleefd.

Tot begin 2009 was ik wielrenner dus ik bezit wel over aardig wat doorzettingsvermogen. Momenteel werk ik dichtbij huis in een supermarkt (om toch maar iets te doen en wat te verdienen, in afwachting van een dergelijke grote uitdaging, of wat ook op mijn pad mag komen…) Ik ben echt volledig mijn weg zoekende en het zou leuk zijn met mensen in contact te komen met overeenkomstige levensinzichten en vooruitzichten.

Alvast dank,
Fabrice Naert, 22 jaar, Tielt (West-Vl) (ook op Facebook) - [EMAIL=“naertfabrice@hotmail.com”]naertfabrice@hotmail.com

ps: aan Yves, ik heb je toegevoegd op Facebook en op msn :wink: grtzz