Een week Sri Lanka

Paar vraagjes…

Ik ga dus een weekje naar Sri Lanka (na 3weken India)
en wil graag een theeplantage bezoeken, naar Ella, walvissen spotten in Mirissa en nog twee daagjes aan het strand aan de westkust chillen en dan terug naar Colombo voor de terugvlucht. Is dit mogelijk op een week tijd??

En wat is mooier, Ella of Kandy?
Alhoewel Kandy me moeilijker lijkt in te plannen met dit tijdschema.

Wat denken jullie??

Groetjes!!!

Hoi hoi,

Past nét. Als je India gewend bent dan moeten ook de bussen van Sri Lanka doenlijk zijn.

[ul]
[li]Dag1 (aankomst): directe bus van airport naar Kandy. Vertrekt niet van terminal maar van Avirawatte busstation dat 1.2 km estelijk van Arrivals ligt. Daarheen ofwel met bus 187/EX03 vanaf parkeerterrein, of lopen (!), of taxi of tuktuk[/li][li]Dag2 trein Kandy-Ella. Vantevoren stoel reserveren, zie Prikbord voor details[/li][li]Dag3 Ella wandelen en theeplantage bezoeken[/li][li]Dag4 bus naar Mirissa (lijn #31, kost je 6-7 uur, in begin niet perse stoel; sommigen reizen naar Bandarawela busstation, dus eerst verkeerde kant uit, om meer kans op stoel te krijgen)[/li][li]Dag5 ochtend walvistrip[/li][/ul]
Mirissa blijven voor strand tenzij je perse naar Unawatuna of Hikka wilt daarvoor.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Super!! Thanks voor het schema :wink: Heb ik zeker wat aan.
Gaan het proberen!

Leuk! Mocht je toch móeten kiezen: wij vonden Ella veel mooier en lieflijker en fijner. In Kandy vind je ook toffe dingen, maar we vonden het toch ook weer een typische ‘stad’.

Hoe dan ook: veel plezier!

Wij komen om 17u aan in Colombo airport.
is het handiger om meteen een trein te pakken naar Ella (of de volgende dag), of toch naar Kandy omdat het een doorreisstadje is en betere treinverbindingen heeft?
Kandy gaan we niet bezichtigen om tijd te besparen.
Het plan is: Colombo-Ella-Mirissa-Benota-Colombo
en dit in 7 dagen.

Erik
Ik vind niet meteen een time schedusle van de bus van colombo airport-Kandy.
Vertrekken er nog bussen na 18u?

Groetjes!

Die schema’s staan, zoals in de faq op Prikbord (nu met kaartje van airport bussen) beschreven staat, vrijwel nooit online.

In dit gevak ‘officieel wel maar de ervaringen wisselen’. Voor 8-9 uur moet je zeker nog 1 x per uur eentje kunnen krijgen, maar midden in de nacht heeft een reiziger het op B-G (zie kaartje) wel eens na 1.30 uur wachten opgegeven en is via Colombo gereisd. Daar vond ie wel nachtbus naar Kandy.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik vond Colombo niet echt de moeite (ben daar te lang geweest naar mijn beleving). Een paar musea en wat herinneringen aan het koloniale tijdperk. Geen echt toeristen leven of heel interessante horeca.

Later zag ik dat je vanaf het vliegveld ook direct naar Kandy had gekund, dat zou mijn voorkeur hebben gehad. Terug ben ik direct van Galle naar het vliegveld gereisd met een taxi.