Ik ben van plan om in mei 2010 een voettocht te gaan maken van Nederland naar Assisi (Italië). Het idee is om over de GR lange afstandspaden te trekken. Ik wil wandelen over voetpaden door de Ardennen, Vogezen, Jura, over de Alpen en Apennijnen. Het doel van deze voettocht is de historische stad Assisi in de Italiaanse regio Umbrië. Ik ben daar in 2006 al een keer eerder geweest. Echt prachtig!
Het idee is om ongeveer 1,5 maand (misschien minder of meer) te gaan wandelen.
Af en toe wil ik ook de trein pakken, aangezien ik ook niet onbeperkt vrij kan krijgen van mijn werkgever.
Voor deze unieke tocht ben ik op zoek naar een reismaatje. Het lijkt me namelijk leuker en veiliger om deze tocht samen met iemand te maken. Het maakt mij niet uit of je jong, oud, man of vrouw bent zolang je genoeg passie en moed hebt om mij te vergezellen op dit avontuur. Ervaring met kaartlezen en wandelen is echter wel mooi meegenomen.
Ok, ik ben benieuwd! Wie durft met mij deze route te gaan uitstippelen / voorbereiden?
Een grote uitdaging alleen in die 1,5 mnd zal het denk ik niet lukken, qua je tijd. Waarom start je niet vanaf Milano en dan er naar toe.Ik weet niet van waar je uit Nl wil starten want het zijn ca 1600 km .
Je zal in zeer goede conditie moeten zijn. Wens je in ieder geval een zeer mooie voetreis.
Veronie
Ziet er uit als een mooie idee, misschien ben ik er wel voor in. Heb wandel en reiservaring genoeg maar nog nooit echt in Europa meerdaagse tochten gedaan.
Vertel eens heb je de voettocht nog gemaakt? In 2009 was ik met de trein van Feligno naar Perugia een zeer mooie reis. Kwam langs Assisi en weet ook wat je bedoelt. Als je volgend jaar evt weer zou gaan en ik kan -daar mijn voeten nog niet goed zijn- mee, wil ik het eens mee maken, want trekken zit in de genen!
Laat eens wat horen.
Ja ik weet dat ik je tempo niet bij zou houden daar leeftijd verschil nog al ver uit elkaar ligt maar dan nog. gr:zon02: