Hoi,
Van januari t/m mei vertrek ik naar Nieuw Zeeland! Ik ben nu druk bezig met het bekijken van vluchten, en zit na te denken over 2 verschillende ‘‘manieren’’ van vliegen:
een enkeltje heen boeken en als ik weet wanneer/vanaf waar ik terug wil de terugvlucht boeken;
een retour boeken en evt. de terugvlucht wijzigen (locatie of datum)
Ik vraag me alleen af wat voordeliger is? Ik neig meer naar een retour boeken, omdat ik ivm mijn studie in juni wel terug wil zijn in Nederland, maar ik weet niet of ik aan het eind van mijn reis me bevind op de plek waar ik begon…
Alvast bedankt!
Justine
De rangorde van prijzen voor lange afstands tickets is van laag naar hoog
1] retour zonder betaalbaar wijzigen
2] retour met betaalbaar wijzigen van datum en soms ook startpunt (bijvoorbeeld Auckland/Christchurch)
3] twee enkeltjes
Dus ik zou gewoon voor retour gaan. Binnenlandse vluchten zitten in NZ meestal qua prijs op Ryanair/Easyjet niveau dus mocht je op een andere plek zijn dan je verwacht had gewoon even een binnenlandse vlucht.
Overigens is het voor jouw route mogelijk beter om een 1] (gewoon retour) te doen met ‘open jaw’, dus heen op pakweg Noordereiland en terug van Zuidereiland of andersom. Kost vaak niets extra als de airline beide routes doet.