Een mooi land voor een gap year

Een goedenavond medereizigers,

Sinds een tijdje ben ik afgestudeerd en twijfel ik of ik nog verder ga studeren of dat ik ga werken. Ik neig heel erg naar werken. Alleen, dit wil ik dus niet in Nederland gaan doen. Dit wordt dus een gap year. Backpacken heeft geen zin, aangezien ik daar niet genoeg geld voor heb :smiley: Ik heb wel een redelijke hoeveelheid startgeld. Ik ben erg open minded en heb overigens al een jaar in het buitenland gewerkt (op verschillende bestemmingen). Mijn Engels is daarnaast van een hoog niveau. Ik heb me al aangemeld bij Joho en ga binnenkort eens langs de open dagen. Ik wil het liefst meteen iets op mijn afstudeerniveau doen (HBO), dus geen fruitplukken ofzo. Ik wil er ook graag iets op verdienen.

Ik heb dus nog geen idee waar ik dit wil gaan doen. Je moet toch ergens beginnen natuurlijk. Ik denk wel aan een aantal landen, maar of het mogelijk is, is een tweede. Bij Joho hebben ze een aantal projecten, misschien zit er iets interessants bij. Het liefst wil ik dus wel in een Engelstalig land gaan werken, of werken in een Spaans land en dat ik daarbij een taalcursus volg.

Nou wil ik graag vragen of iemand van jullie misschien een mooi land weet waar je zo wel een half jaartje of een jaartje zou willen doorbrengen.

Alvast bedankt!

Gr. Robbie Campo

Tja ik denk dat dat heel persoonlijk is waar je van houd.
Ik zou zeggen Nieuw Zeeland, makkelijk in omgang, engels sprekend, prima om te trekken, en veel natuurschoon om je aan te vergapen, en toch ook geen massa’s toeristen als je de hotspots vermijd.
Maar dat is omdat ikzelf het land zo geweldig vind.

Als je weinig tot geen werkervaring hebt, zal het lastig worden om meteen werk op niveau te vinden. Je bent niet de enige met dergelijke plannen :wink:

Er zijn meerdere organisaties die werk aanbieden met een taalcursus erbij waarbij vaak ook nog voor accomodatie wordt gezorgd. Ik heb heb zelf heel lang in mijn hoofd gezeten om in Spanje een taalcursus te gaan doen en daarna in de Horeca te gaan werken daar.
Dit en vele andere verschillende richtingen zijn mogelijk met organisaties zoals bijvoorbeeld travelactive. Er zijn er vast meer maar deze ken ik dan toevallig.
www.travelactive.nl

er zijn ook mogelijkheden om vrijwilligerswerk te gaan in combinatie met taalcursussen.
Kijk maar of je er iets aan hebt.:wink:

Succes!

Zelf zou ik uiteraard gaan voor Peru, makkelijk rondreizen, vriendelijke mensen, ‘makkelijker’ Spaans (langzamer), lekker eten en prachtige cultuur en natuur. Zelf ben ik met Projects Abroad gegaan. Projects Abroad heeft meerdere bestemmingen over de wereld en hoewel het eigenlijk vrijwilligerswerk betreft, kun je ook overal gewoon een alleen taalcursus volgen (dus zonder vrijwilligerswerk). Kijk maar even rond op www.projects-abroad.nl

Groeten
Jasper

Bedankt allemaal voor de reacties!

Het regelen via organisaties als Travel Active en Projects Abroad is me wat te duur. Het ziet er wel goed uit.

Ik heb nu inmiddels wat sollicitatiebrieven de deur uitgedaan en nu is het afwachten. De keus is nog steeds moeilijk. Ik kan bijv. aan het werk tegen kost en inwoning in een paar nationale parken in Afrika (zonder fee te betalen), dat lijkt me erg cool. Voor iets dat betaalt moet ik het toch ergens anders zoeken. Ik hoef niet veel te verdienen, maar ik wil ook niet al te veel verlies lijden. Een Spaans cursus is ook nog steeds een idee. De tijd zal uitwijzen wat het wordt. En tijd heb ik :slight_smile: