Een jaar naar Griekenland!?

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik dit voorjaar voor 1 jaar naar Griekenland wil vertrekken om daar te wonen en te werken en wellicht op den duur iets voor mezelf te beginnen. Maar eerst het land maar eens goed gaan ontdekken!

Heeft iemand tips voor me? Wonen, werk? Ik heb een HBO opleiding in toerisme, dus ik ben bekend met alle Nederlandse reisorganisaties. Ik wil juist kijken wat er verder aan mogelijkheden zijn! :hihi:

En wat zijn leuke plekken als je niet van plaatsen als Hersonisos houdt, het echte Griekenland mee wilt maken, maar toch genoeg cafeetjes, restaurantjes enz…? Ik heb er natuurlijk veel over gelezen, maar hoor graag wat jullie ervaringen zijn!

Meeste banen in het toerisme zijn helaas seizoenswerk… april t/m oktober. Er zijn maar heel weinig mensen die het hele jaar door werk hebben, zeker op de eilanden. Misschien dat je in Athene wat kunt vinden, maar de salarissen liggen erg laag, het is echt overleven hier, dus verwacht daar niet te veel van, ook niet als je een HBO opleiding hebt.
Spreek je Grieks? Dat is namelijk in veel gevallen nuttig maar ook weer niet persé noodzakelijk. Wat voor soort baan zoek je precies, als je wat specifieker bent kan ik misschien wat nuttige tips of adresjes geven.
groetjes en veel succes!:dag:

Ik denk ook dat het toeristische Griekenland is uitgestorven als het vakantieseizoen voorbij is. Misschien moet je er over nadenken om vlak bij Athene of Thessaloniki te gaan zitten zodat je daar evt aan de slag kunt.